lunes, 26 de enero de 2009

NAST sofita la campaña “Apaga Tele5”

L'Asociación Cultural N’AST sofita la iniciativa popular que percuerre la rede pidiendo'l boicot a la cadena de televisión TELECINCO. La canal de televisión Telecinco sofita'l "Manifiesto por la lengua común", que 'l pasáu 23 de Xunu asoleyó un ensame d'inteleutuales en Madrid.

TELE5 comparte'l manifiestu d'esti ensame, ente los que s'afaya Mario Vargas Llosa, Fernando Savater o Álvaro Pombo, que piden al parllamentu español aperiar una normativa p'afitar que 'l castellán seya la llingua oficial de tol territoriu y la única "que puea ser emplegada polos sos ciudadanos".

Telecinco ye la primer televisión que s'enxerta nesti manifiestu. Amás, Telecinco dixo nel informativu del mediudía, que pon a dimposición del coleutivu qu'entama esta iniciativa, la so canal de televisión pa dar sofitu a esti proyeutu.
Dende l'Asociación en defensa de la cultura yu lallingua asturianes N’AST tienenlo pernidio: "Si ellos roblen el manifiestu, nós apagamos Telecinco" y fain llamáu a apagar Tele5 pola so postura escontra la divcersidá llinhgüística y los derechos llingüísticos de los falantes de llingües diferentes al castellán.

estrayiu d'Infoasturies.

El Nuberu echa abaxu un toru d'Osborne en Llanes


Sigún dió anuncia ayeri'l diariu españolista LNE, un toru d'Osborne foi baltiáu en Llanes pola fuerte ventolera que saudió ayeri tóol territoriu nacional.

"En Llanes hubo otro damnificado menos cinematográfico, pero tan conocido como el anterior (refiérense a una torreta del film rodáu n'Asturies). Se trata del toro de Osborne, cuya silueta acompañaba a los viajeros de la Autovía del Cantábrico cuando atravesaban el concejo llanisco. El temporal lo arrasó de madrugada, a la altura del puente de Parres. Concebido como símbolo comercial y reconvertido en símbolo "nacional", en el mediodía de ayer de este toro bravo de unos 14 metros de altura sólo aguantaban las embestidas del viento parte de un cuarto trasero y sus partes nobles. De la caída de este elemento daba rápida cuenta la Asociación de Vecinos y Amigos de Llanes, con la remisión de un escrito a Patrimonio para recuperar una silueta que, por sentencia del Tribunal Supremo el 30 de diciembre de 1997, promueven las autoridades nacionales.


Estrayiu de Glayíu.

Les encuestes amuesen la llaceriosa rialidá.




La encuesta espublizada nesti blog fai dos selmanes sobre los casos de represión nesti país a independentistes nun amuesa más que la cruel verdá que podemos güeyar día a día n'Asturies. Ente los votantes na nuesa páxina un 95 % d'ellos creyen que los casos de represión a l'independentismu ye daqué constatable y evidente n'Asturies. Asina, d'esti 95%, un 65% creye amás que son munchisimos los casos de represión por parte l'Estau español nesti país a los que glayen pola independencia y el socialismu. Otru 30% camienta que y conoz casos concretos de represión al movimientu asturianu de lliberación.

Un 5% creye nun ver dengún casu de represión a l'independentismu. Gracies polos votos, prestanos emforma saber la opinión de la xente. Por otru llau, por muncha represión que mos caiga enriba nun van facenos cayar nin van facer qu'apare la nuesa llucha.

Independencia y Socialismu