sábado, 27 de junio de 2009

Trevín: “España nun s’entendería ensin Cuadonga”


El Delegáu del Gobiernu español n’Asturies, Antonio Trevín, asoleyó otra vuelta el so cuadonguismu ranciu mentantes la presentación d’un sellu de Correos conmemorativu del centenariu del Gran Hotel Pelayo. El que fora Presidente del "Principado" y alcalde de Llanes presentó'l sellu xunta l'abad de Cuadonga, Juan José Tuñón.

Va tiempu que yá nun sorprenden les manifestaciones que dende estremaes posiciones del nacionalismu español vienen alimentando la lleenda de Cuadonga como “cuna d’España” o, como diz Trevín, “esplica d’onde venimos y por qué somos asina”.

Si va tiempu que nun sorprende, si ye cierto que cada vuelta caltener esti discursu cuadonguista ye más difícil cola hestoría na man y el rídiculu del que caltién en plenu sieglu XXI que Cuadonga esplica España o que ye la so cuna ye evidente.

Los tiempos del cuadonguismu paez que nun finaron, paez que ye necesario afitar la españolidá d’Asturies al traviés de Cuandonga de xemes en cuando y lo que ye pior proyectar esa españolidá en base a lleedes históriques de la formación d'España y la distorsión de la historia d’Asturies. Nos tiempos nos que yá nin siquiera se fala del aniciu d’España cuando los denomaos reis católicos, cola xuntanza dinastica de los reinos de Castilella y Aragón, y cuando más bien pa falar d’España como tal hai que dir al s.XIX, el delegáu del Gobiernu español n’Asturies, mayestru y del PSOE, atrévese a caltener Cuadonga como mitu del españolismu y el cuadonguismu como arma.

Verdá, optimismu y paciencia.

Artículu de Mariu Arbesú.

Yera’l añu 98 cuando entame a arrimame a Andecha Astur. Fícelo porque nun me presta que naide nun decida por mi o trate de guiar el mio destín, ficelo porque quería ser llibre y porque pienso que ye posible una Asturies llibre, con una sociedá más activa, una sociedá con más capacidá de resistencia, una sociedá más decidida, menos conservadora, más valiente, una sociedá qu’aspire a poder escoyer en cada momentu democráticamente lo que más-y convien, una sociedá que defienda los sos intereses, que nun se dexe gobernar, que tenga voluntá propia, que defienda la so llingua, la so identidá cultural, que defienda’l so paisaxe, la so tierra, a la so mocedá, a los sos vieyos y vieyes, a los sos homes y muyeres. A la fín, una nación que defenda los sos intereses comunes.

Esa Asturies ye posible. Yá daquella percibí un ambiente de llucha nesi sen que de xuru consiguió animame y defechu na praútica ficeme militante nacionalista d’izquierda. Nos medios y na cai veiase qu’había conflictu y qu’había llucha: la resistencia los trabayadores de Duro Felguera enzarraos na catedral d’Uviéu, la fuelgona minera de xineru, la fola de declaraciones d’oficialidá n’algunos conceyos asturianos o’l recopilatoriu “L’Asturianu Muevese” son dalgunos exemplos del ambiente de actividá y resistencia que se vivia n’Asturies del añu 98.

De cara a entamar n’Asturies un movimientu organizáu dende una posición nacional, democrática y d’izquierdes les condiciones oxetives del añu 1998 a esta parte malpenes nun camudaron y por embargu ente dalgunes persones cunde’l pesimismu. Oxetivamente siguen esistiendo y dominando los mesmos grupos de poder económicos y políticos, los medios de comunicación son igual d’hostiles a cualaquier alternativa de cambéu y el marcu xurídicu-políticu sigue siendo’l mesmu. Ye dicir, oxetivamente nun tenemos porque pensar qu’otros tiempos fueron meyores o que yera más facil tresformar la sociedá d’aquella que agora mesmo, por embargu, posiblemente, lo que sí camudaron foron algunes condiciones suxetives: asina cada vegada siéntese a más xente ñegar les posibilidaes de cambéu alimentando mitos nel sen de que los asturianos “nun somos capaces”, “somos imposibles”, “nun somos a ponemos d’alcuerdu” ya eses coses.

¿Alguien imaxina a un oftalmólogu diciendo-y a un paciente que perdió parte de la visión tres un accidente que con esa incapacidá nun tien denguna posibilidá de salir alantre y que quedó plenamente inacapacitáu pa facer vida normal? Evidentemente non. Nel campu la melicina dizse que la persona nun ta enferma sinon que perdió salú. De lo que se trata ye de destacar qu’igual que naide nun tien plena salú tampoco nadie nun ta dafechamente enfermu. Destacar los aspeutos saludables de les persones y potenciar lo sano ye lo que promueve angüañu la melicina.

Poro, si continuamos col casu del paciente y el mélicu, tenemos un fechu oxetivu que ye, por exemplu, la perda del 30% de la visión d’un rapaz tres un accidente pero tenemos tamién otros fechos suxetivos que serán los que faigan a esa persona parase, reflexonar, reconocer la so nueva situación y ponese a lluchar por seguir medrando como persona o pol contrariu fundise nuna depresión ensin salida. Toos y toes coincidiremos ensin ser espertos na tema que la posible recuperación y la meyora na calidá de vida d’esi paciente va a resultar más fácil si conseguimos xenerar nélli esa actitú positiva ente esa nueva rialidá.

Poro, n’Asturies ye urxente entamar a potenciar lo sano de la nuesa sociedá. Na llinia de lo que tamos falando sería inutil nun reconocer qu’un problema de calter suxetivu que carez Asturies ye la perda del ego, la baxa autoestima, el complexu d’inferioridá.

Pienso que ye responsabilidá nuestra lluchar escontra esi pesimismu pa da-y la vuelta y convertilu n’optimismu. El pesimismu llevanos a la depresión, a la pasividá mentantu l’optimismu a la acción, a la actividá. Poro, tenemos de volcanos en xenerar y contaxar esi optimismu y activar la sociedá pero non sólo no teunolóxico o no productivo sinon no humano, no creativo, no ideolóxico y no político, pues una sociedá activa, ideoloxizada, creativa nun se dexa engañar y tien voluntá por sigo mesma.

Pues bien, si decimos que ta nes nueses manes xenerar eses condiciones suxetives al nuesu favor ye urxente que cada asturianu o asturiana que sienta la necesidá d’avanzar na reconstruición nacional d’Asturies entame a movese darréu pero teniendo en cuenta siempres les sos sensibilidaes, gustos y capacidades individuales. Caún tien d’atopar el so puestu en coherencia col so disfrute y talentu personal asina espoxigará la so autoestima personal y al tiempu la de toos y toes xuntes.

Los que yá somos nacionalistes d’izquierdes y militamos dende un grupu de música, un portal contrainformativu, un coleutivu escontra la represión, un sindicatu, un movimientu social o una organización política tenemos de tener nidio’l nuesu rol de dinamizadores, atopando y activando nuevos nacionalistes d’izquierdes qu’entamen a trabayar nel movimientu. Asina, faciendo 4000 kilometros cada añu buscando nes aules de secundaria, na universidá, nos nuesos barrios, pueblos y conceyos diremos creando la rede necesaria, la bas social de la que tanto falamos y na que nun habrá llugar pal pesimista, pal vagu o pol que tenga prises. Hai qu’armase de verdá, optimismu y paciencia. Yá lo dixo’l Subcomandante Marcos: la paciencia ye una virtú necesaria nos lluchadores.