domingo, 31 de enero de 2010

Xosé Luís Méndez Ferrín o el chovinismu llingüisticu.


El señor Xosé Luís Méndez Ferrín, presidente de la Real Academia Galega manifestose nuna entrevista a Europa Press a favor de la oficialidá de la llingua asturiana. Declaró "a mín personalmente dame rabia, muncha rabia que l’asturlleonés seya cooficial en Mirando do Douro y reconocíu pola República Portuguesa, y l’asturianu nun lo seua n’Asturies dafechu". Hasta equí too bien, pero'l mesmu dempués na entrevista fala d'un supuestu gallegu nel Eo-Navia, que ye la unica llingua que pa é falase nesa fastera, l’occidente d’Asturies ye otra cosa, y tien que tener un tratamientu especial, y nós apoyamos les normes del gallegu d’Asturies del Navia-Eo".

Ferrín diz que l'Academia de la llingua asturiana trata d'asturianizar el gallegu d'Asturies. El supuestu gallegu pa el. Ferrín pon de preba pa xustificar les sos babayaes que nel occidente naide diz "ye", sinon que o bien falen en gallegu o en castellán. Según Ferrín los eo-naviegos "nun falen nunca asturianu".

Dempués d'esta riestra d'argumentos de pesu, Ferrin llucese con otra frase: "L’asturianu ye l’asturianu y forma parte d’una unidá llingüística venerable, antigua, que sobrevive hasta Portugal, y Lleón, y tien que ser oficializáu dafechu, non vergoñosa ya insuficientemente como lo ta agora; l’asturianu tien que ser llingua oficial y el gallegu tamién tien que ser llingua oficial d’Asturies".

El desfile militar de La Pola, un fiascu.


L'actu militarista y propagandísticu malpenes xuntó público y ente un despliegue policial descomanáu hebo protestes antimilitaristes.

De cutre, triste y ranciu se pue calificar el desfile militar organizáu pol Ayuntamientu de Sieru ayeri. Pa los y les polesos l'actu paso desapercibíu si nun fuere poles molesties que'l pieslle d'una decena de cais céntriques un día llaborable y el despliegue policial causaron. La televisión pública del 'Principado' fizo d'altavoz del actu d'exaltación del exercitu y los sos valores desplegando en La Pola un despliegue impresionante, desproporcionáu y costosu. La parada militar tuvo la so rempuesta na cai y decenes de persones amuesaron en La Pola la so refuga al actu y al exercitu.


Les autoridaes, los mandos militares y un pequeñu grupu de ciudadanos, la mayoría d'edá avanzada, foron los únicos a los que-yos debió prestar l'actu d'ayeri en La Pola. La TPA tampoco debería tar contenta por desplazar tal despliegue audiovisual a La Pola, con metros y metros de cableáu unidades móviles,...si nun fuere pol interés ideolóxicu que-y puedan dar los que manden nel Ente lo d'ayeri nun pue ser más qu'un fiascu.


A la mayor parte de la ciudadanía presta-yos más el desfile del antroxu o la cabalgata de reis que ver a 150 uniformaos diendo al trote pela cai. Nun llevantó pasiones el desfile, más bien tolo contrario. Nes selmanes anteriores organizaciones y coleutivos abondo amuesaron la so refuga al actu, estos díes nes cais viéronse cartelos contra'l desfile y el mesmu día del actu hebo prtestes antimilitaristes pese al intentu de silenciales, torgales y criminalizales con un fuerte despliegue policial . Pese a la presión policial hebo protestes

Les protestes militaristes centráronse na Casa de Cultura per onde pasó'l desfile a pocos metros en dos ocasiones y en la plaza d'abastos onde acabó'l desfile. Los concentraos en la Casa la Cultura, con cartelonos con llemes d'Exérctitu Non, Asturies Antimilitarista o Pa cabalgata la de reis, xiblaron y glayaron al so pasu llemes antimilitaristes ya independentistes. Foron identificaos por antidisturbios y reteníos na entrada d'una Casa Cultura acordonada por fuercies policiales. Tamién hebo protestes na plaza d'abastos onde finaba l'actu y taben tolos participantes nelli.

El nuevu coronel al mandu del Acuartelamientu del Cabo Noval, Francisco Rosaleny, anunció l'unviu d'ente 400 y 500 soldaos a Afganistán.
Fonte: Infoasturies

Andecha Astur denuncia la retirada 'humildante' de la Bandera d'Asturies de la Casa Conceyu de Sieru


Andecha Astur considera humildante la retirada de la bandera asturiana de la Casa Conceyu y la represión de les protestes antimilitaristes.

Andecha Astur Sieru ta acabante de asoleyar un comunicáu nel que denuncia la retirada de la bandera asturiana de la Casa Conceyu de Sieru dexando namás la bandera monárquica española nun actu que considera "humildante y ofensivu pa tolos ciudadanos del nuesu conceyu y pa con tolos asturianos y asturianes". Amás, denuncia el despliegue policial, les identificaciones y persecuciones arbitraries, l'intentu de callar les voces de los ciudadanos críticos y lo que ye más grave una multa alministrativa a un militante d'esta organización por pasear pela acera dientro del cordón policial.

Andecha considera inaceptable qu'ayeri ondeare namás la bandera española, incluso hores dempués de termináu l'actu militar y se quitare la d'Asturies y la del propiu conceyu no que considera "un actu españolista de lo más rancio". La bandera española quedó sola na Casa conceyu como se ve na semeya esapareciendo la de Sieru, l'asturiana y la de la comunidá europea, ironicamente en plena presidencia española de la XE.

Andecha Astur responsabiliza a Antonio Trevín delegáu del gobiernu español n'Asturies y al alcalde de Sieru de Juan José Corrales, los dos del PSOE de los actos represivos y de la ofensa de retirar la bandera asturiana de la Casa Conceyu polo qu'esixe disculpes públiques y responsabilidaes.


Fonte: Infoasturies.

Despliegue policial sin precedentes, identificaciones y retenciones mientres el desfile militar




Un manifestante foi multáu alministrativamente por pasear pela acera a lo llargo del control policial

Los ciudadanos y ciudadanes que quixeron concentrase, exercitando'l so drechu a espresase llibremente pa amuesar, la so refuga al exércitu nel actu convocáu por Darréu sufrieron indetificaciones, siguimientos, retenciones,... Según Darréu, la fuerte presencia policial "condicionó enforma la concentración antimilitarista" con "retenciones a ciudadanos en tol pueblu , identificaciones y retirando munches vegaes pancartes y cartelos de calter antimilitarista". Pa la organización xuvenil "esto ye una amuesa más de la democracia que tenemos n’Asturies, onde la refuga a un espectáculu públicu belicista ye perseguíu con tol despliegue represivu posible y onde nun pue aparecer una voz crítica".


Alredor de les 12:00 hores, militantes independentistes xuntáronse delantre la Casa de Cultura de La Pola, "pero enantes de tar naide ellí yá taba la policía española, que retiró too tipu de propaganda y pancartes de rempuesta al actu" espliquen dende Darréu que sorraya "los ellí aconceyaos foron identificaos y retenios pola policía fasta que finara l’actu del exércitu español".

Otros ciudadanos qu'intentaron averáse al actu antimilitarista tamién foron "reteníos ya identificaos o perseguíos por conocíos miembros de la brigada d'información, ensin poder aportar a la concentración". La policia acabó arrequexando a los y les manifestantes na entrada de la Casa Cultura énte'l plasmu de los usuarios de les instalaciones onde s'alcuentra la biblioteca, intentando asina torgar lo más posible la so visibilidá.

Na zona de la Plaza d'abastos, onde tamién hebo protestes, "siguieron les persecuciones a la ciudadanía crítica por parte de la policía y les identificaciones y tres dellos xestos chulescos por parte de la policía, disolvióse l’actu antimilitar" esplica Darréu nel so comunicáu. "Denunciamos la descomanada presencia policial en La Pola. Denunciamos les persecuciones policiales y el llimitáu drechu que tuvimos a espresanos llibremente, ya manifestanos escontra’l desfile torgando la policía l’accesu a les inmediaciones al desfile a tou aquel que paeciera 'sospechosu'".

Pela so parte, el muerganu Antirepresivu Sofitu denunció "la ocupación y ostentación de fuercia" fecha na mañana d'ayeri pola policía española "cola sida del desfile militar del so exercitu nes cais de La Pola".


Al empar, la organización antirrepresiva solidarizóse "con tola xente que foi a manifestar la so refuga al actu y que sofrió identificaciones, que foron reteníos mas de 30 minutos p'acallar les protestes y qu'un d'ellos, militante d'Andecha Astur, foi multáu alministrativamente por pasear pela acera a lo llargu del control policial".

Sofitu finca en que "L'exercitu d'ocupación paseó per cais vacies de públicu y enllenes de furgones de policies españoles armaos".
Fonte: Infoasturies.