viernes, 5 de febrero de 2010

Ayeri garró'l cargu Roberto Colunga.


Ye'l primer diputáu que diz ser " nacionalista d'izquierdes".

El nuevu diputáu, perteneciente al Bloque por Asturies, secretariu xeneral d'esti mesmu tomó ayeri cargu del so escañu na Xunta Xeneral. Roberto Colunga pasa asina a ser el primer diputáu que diz ser nacionalista d'izquierda. Na toma de posesión xuró acatar la so responsabilidá como diputáu, la Constitución Española y l'Estatutu d'Autonomía. Fixolo n'asturianu.

El so trabayu d'enantes desendolcabase nel Conceyu de Xixón, como asesor de la oficina de la política llingüistica. El mesmu diz que tien un compromisu cola oficialidá hasta les últimes consecuencies. De momentu ayeri'l " faigo promesa" dexó ablucaos a los peridístes qu'averaronse a la toma de posesión, pocos acostumaos a sentir la llingua na Xunta.

Habrá que facer siguimientu, y val más nun tener denguna ilusión nun diputáu que ta integráu na Coalición IX-LV-BpA, pero hai que da-y tiempu y ver que papel desendolca nestos años que-y queden nel escañu, y a ver si ye un firme defensor de la oficialidá como dixo nel so día a los medios asturianistes y nacionalistes. Poco diz del Bloque por Asturies qu'Areces riase na cara del nacionalismu asturianu/independentismu cuando tan gobernando con el y autodenomense nacionalistes d'izquierdes. Paciencia. Y si llevamos la sorpresa dientru lo que cabe meyor.

Meyor solu, que mal acompangau.


El presidente de la española quier llevar al planu políticu la decisión soberana de la federación asturiana. "Ye como si Areces propunxera qu'Asturies se independizare d'España".

La Federación Asturiana de Bolos cellebró una asamblea xeneral estraordinaria, na que se trató como puntu del orde del día principal la separtación de la Federación Española de Bolos. La dixebra afitóse con 28 votos a favor, once en contra y cinco abstenciones. L'independizase xustificólo Desiderio Díaz, presidente de la Federación Asturiana de Bolos, esplicando que se trata de un organismu que «nun nos aporta nada económicamente y xenera un trabayu escesivo».

Según Díaz, agora «nun va pasar nada fuera lo normal», porque dende la federación asturiana se van tramitar namás llicencies asturianes "y tolos esfuerzos van dedicase a les ocho modalidaes que se xueguen n'Asturies». El siguiente pasu de la Federación Asturiana de Bolos va ser «dexar en suspensu» tol articuláu estatutariu que seya paralelu cola española.

Pela so parte el preseidente de la Federación Española de Bolos, José Luis Boto, calificó como «ridícula» la situación y declinó opinar «mientres nun se pronuncien el presidente del 'Principado' y el direutor xeneral de Deportes». Colo que pretender treslladar el problema al planu políticu valorando que la situación yera asemeyada a que «Álvarez Areces propunxera qu'Asturies s'independizare d'España».
La Federación cántabra tamién.

Nun va muncho, n'avientu de 2009. la Federación de Cantabria decidiere tamién, nuna asamblea similiar, separtase de la Federación Española. Noticia que recoyimos n'InfoAsturies.



Fonte: infoasturies

Casi 160.000 asturianos viven oficialmente n'otros territorios del Estáu


Según los datos del padrón municipal de 2009, más de 160.000 asturianos tan empadronaos n'Ayuntamientos d'otros territorios. N'Asturies la población más númberosa ye la Llionesa.

Colos datos últimos del Institutu estatal d'estadistica del 2009, hai cuasique 160.000 asturianos y asturianes que fixaron la so vivienda oficialmente fora del país. La mayoría, 42. 215 persones tán en Madrid; en Castiella y en Lleón viven más de 22.300. En Galiza son más de 17.300 los asturianos empadronaos, 15.000 en Cataluña y dalgo más de 11.000 los que tan nel País Valencianu. La colonia Asturiana n'Andalucía supera les 10.000 persones.

Hacia donde menos emigren los asturianos y asturianes son les ciudaes de Ceuta y Melilla, onde malpenes se superen los 300 asturianos empadronaos nos sos ayuntamientos. En concreto hai 169 en Ceuta y 162 en Melilla.

Por contra, ente la población d'otros territorios del estáu empadronada n'Asturies, la comunidá lleonesa ye la más numberosa. Unos 26.000 gallegos y gallegues tan empadronaos n'Asturies, dalgo más qu'asturianos en Galiza, la mayoría son de Lugo y los que menos d'Ourense. La población andaluza n'Asturies superó por primer vez la barrera de les 12.100 persones.

Sicasí, la cifra rial d'asturianos y asturianes que viven fuera d'Asturies ye mayor de la que dan les cifres oficiales del padrón yá que muncha población, sobre manera la más moza, caltienen el empadronamientu nos sos conceyos d'orixe pese a tar emigraos trabayando fuera.

Fonte: Infoasturies