lunes, 15 de febrero de 2010

Fai! realizó una concentración énte la Casa Conceyu de Llanera


La movilización entamada pola organización d'esquierda soberanista llevó la reivindicación a les puertes de la Casa Conceyu de Llanera en Posada, sitiu nel que díes enantes y en varies ocasiones, fueren refugaos los permisos pal usu d'espacios públicos y vergoñosamente vulneraos los derechos llingüísticos de les asturianes y asturianos prohibiendo l'usu del idioma propiu nes comunicaciones cola alministración.

La concentración, qu'entamó a les 12.30, foi respaldada por más de cuarenta persones durante la hora llarga que tuvo llugar, col repartu de cientos de panfletos y énte'l ruíu de los chiflos que s'espardieron ente los presentes.

Demientres que tuvo llugar la protesta dellos medios de comunicación asturianos y del conceyu acudieron pa recoyer les declaraciones y les impresiones de los convocantes que, de primer mano y con fotocopies del documentu onde l'ayuntamientu obligaba a usar el "Castellano", conocieron la inxusta vulneración de derechos carecida, cola prohibición del emplegu de la llingua asturiana pa les comunicaciones cola alministración. Al tiempu, miles de ciudadanes y ciudadanos de Posada y Llugo de Llanera recibieron nel so buzón un panfletu nel que Fai! desplicaba pasu a pasu la discriminación que dellos de los sos militantes tuvieren que soportar nel conceyu gobernáu pol Partido Popular.

Fai! quier agradecer otra vuelta a tola riestra d'asociaciones cíviques, conseyos de la mocedá, organizaciones polítiques y persones del ámbitu de la esquierda, el soberanismu asturianu y el movimientu vecinal que se punxeron en contautu, al traviés d'una montonera de correos lletrónicos, mensaxes nes redes sociales o de manera personal, pa tresmitinos la so indignación énte los fechos y amosando la so solidariedá pa con cualquier violación de derechos llingüísticos asemeyada.

Valoración de la movilización:

Fai! valora como mui positiva l'actividá y esperiencies desendolcaes nestes últimes selmanes en Llanera.

D'una banda, consiguióse trabayar nún ámbetu xeográficu poco politizáu y mui permeable a la reivindicación de derechos identitarios (derechu al usu del idioma propiu) y tamién cívicos (derechu al bon tratu per parte de les alministraciones públiques). Nesti sen, la pegada d'un cientu de cartelos en Posada y Llugo -arrancaos poles brigaes de llimpieza ordenaes pa tal fin n'esclusiva- y, sobremanera, el buzonéu con 2.000 panfletos puerta a puerta de los principales núcleos de población del conceyu son un éxitu de por sí, reblagando les llendes de los medios de comunicación de mases y llegando a informar a la población del proceder neglixente de l'alministración del so conceyu.

Con too y con ello, destacamos l'acoyida que tuvo la movilización na prensa asturianista, en primer llugar, que-y dió en munchos casos una relevancia destacable a los fechos, sobremanera cola espublización del "documentu de la vergoña" oficial firmáu pola conceyala de Cultura y Muyer. Tampoco nun nos cai embaxo la probe pero real repercusión nos medios de comunicación asturianos en castellán (LNE, EC), lo que pa esta organización tamién supón el llevar la nuesa reivindicación a espacios menos avezaos.

Poro, depués d'unes selmanes de movilización y trabayu, Fai! nun va dexar pa prau esta reivindicación. Siguiremos puxando por consiguir que los espacios públicos de Llanera dexen de tar secuestraos pol equipu de gobiernu, pola llibertá d'espresión y escontra la represión llingüística que vien careciendo toa aquella y aquel que quiera espresase nel idioma del so pueblu.

Llanera, 15 de febreru de 2010
Más semeyes en www.fai-asturies.org

Artículu de Pepe Sánchez: ¿Quién paga la cris?


Ye un fechu oxetivu qu’esiste una fonda cris económica, o meyor, una fonda cris del sistema económicu nel que se sofita la sociedá d’anguañu, tantu la política, comu la cultura y les diferencies societaries.

Sí, hai una fonda cris económica, pero’l Bancu Santander asoleya los segundos meyores resultaos de la so hestoria y los demás bancos algamen grandes beneficios. Inclusu, coles perres de les arques públiques mercárense bancos nel estranxeru y fasta se permiten el luxu de facese cola escudería Ferrari. Pero créditos nun dan, por aquello de los morosos.

Sí, señores, tamos nel fondu la cris y los grandes empresarios ganen dalgún qu’otru millón menos y, al empar que señalen al culpable, los y les trabayadores, desixen reformes llaborales, despidu de baldre, mayor productividá y amenorgamientu los salarios, ello ye, trabayar más pa cobrar menos y ensin protestes, a la cai ensin idemnización.

El Gobiernu diz tener les igües: xubir l’ IVA y l’ IRPF , lo qu’apareya recortar los salarios netos direutos ya indireutos, xubir la edá xubilación, lo qu’apareya amenorgar les pensiones y torgar la entrada nel mercáu llaboral de la mocedá, amás d’esaniciar la pensión de viudedá, facilitar el despidu, lliquidar la negociación coleutiva y otres guapures asemeyaes.

Sí, en cris tamos y parez qu’a los qu’ha salvase ye a los bancos y a los grandes empresarios. Poro, ¿quién carez la cris y quien quieren que la pague?. Los ricos lloren, pero, bramente, carecémosla y pagámosla los y les de siempres, los y les trabayadores, los y les que tenemos un emplegu y los cuasique 5 millones de paraos y paraes, los y les que nun ficimos un res pa prevocar la situación d’anguañu nin pa que se mos castigue. D’esta mena, al 90% la población, que somos namás que trabayadores, sacrifícasenos, xunto col nuesu trabayu, el nuesu sueldu, los nuesos drechos y la nuesa vida, pa que la ínfima minoría siga enriqueciéndose más y más.

Sí, señores, les economíes de los y les trabayadores tan en cris, munches yá direutamente en quiebra. Y, enriba, los mesmos que mos echen al paru, desixen el cobru de les hipoteques ensin demora denguna.Toos y toes sabemos que la probitú xorrez alarmantemente y tan viviéndose milenta de situaciones dramátiques: la xente humilde pierde’l so emplegu y dempués la so casa, queden desahuciaos ensin escrúpulu dengún. Tan xorreciendo comu la espuma los embargos, la execución de les hipoteques y los desahucios. La cris prevocada polos ricos cae comu una llábana nos costazos de los y les trabayadores, de los xubilaos y xubilaes, inclusu de los neños y neñes.. Entá más, la mesma alministración desahucia a trabayadores en paru de los sos pisos d’alquiler pa rentes baxes.

¿Ú la democracia?, ¿ú la defensa los porgüeyos de la mayoría?. Ye una situación que por cenciella solidariedá nun pue consentise. Poro, ye necesario que s’atienda urxentemente, a lo menos, a la petición paliativa de la paralización darréu de los procesos d’embargu y desahuciu a los y les trabayadores afeutaos pola cris y el desemplegu y la suspensión del pagu de les hipoteques y los sos intereses a los paraos y paraes.

La cris que la paguen los banqueros y los grandes empresarios, los braeros culpables de la situación d’anguañu.

Pepe Sánchez ye'l responsable d’Organización de Corriente Sindical d'Izquierda-Avilés

140.000 persones viven baxo l'umbral de la probeza n'Asturies


De les daqué más d'un millón de persones censaes, oficialmene hai 140.000, el 14% de la población, que viven per debaxo del umbral de la probeza, una categoría na qu'entren quienes sobreviven con una renta añal inferior a 6.278 euros, ingresos nos que la estadística gubernamental fixa el llistón. Pese a ser unos datos mui duros, Asturiesta tien una tasa de probeza menor al del conxuntu del Estáu onde un 20% de la población ye probre, anque per enrima de la del País Vascu por exemplu onde los probress son 'namás' el 8%.

Son datos qu'asoleya l'Institutu estatal d'Estadística, que tamién espeyen que quienes caltienen los sos salarios en Asturias, reciben cantidaes superiores a la media estatal por mor de la influencia nes estadístiques qu'exercen les prexubilaciones mineres y siderúrxicas o la estabilidá de los sueldos de los funcionarios.

El mapa asturianu de la probreza, centráu hasta va poco en coleutivos denomaos 'marxinales' y en dalgunos barrios urbanos, agora inclúi families que llevaban una vida cómoda relativamente y que d'un día pa otru quedó ensin ingresos pola perdida d'empléu. El perfil nuevu de probre ye la de una persona parada, principalmente muyer, con fíos, y que nun pertenez a un sector consideráu marxinal.


Fonte: Infoasturies

El réxime clientelar y l'enchufismu políticu 'problemes importantes a iguar' p'Andecha Astur


Dende Andecha Astur consideren "indecentes y sangrantes" los niveles "d’enchufismu", de "clientelismu políticu" y "amiguismu" a los que ta llegando’l "rexime de la FSA y de los que lu caltienen".

Pa la organización política asturiana, los últimos fechos, la denuncia de que tol personal de la Procuradora Xeneral del ‘Principado’ foi nomada "a deu" o’l nomamientu tamién "a deu" del direutor nuevu del Muséu Etnográficu de Grandas "espeyen perbién la situación y la calidá democrática que sufrimos".

Andecha Astur xúnese a la denuncia pública del Conceyu por Otra Función pública n’Asturies (COFPA) sobre’l nomamientu "a deu" de tola plantilla de la Procuradora Xeneral "y la que yá fixera de lo xeneralizao de la situación d’emplegar na alministración ‘comisarios políticos’ del rexime".

De la mesma Andecha denuncia, ensin entrar a valorar los sos méritos profesionales o personales, la destitución del Pepe El Ferreiro como direutor del Muséu Etnográficu de Grandas de Salime, "pa, por cuestiones polítiques, nomar a deu, ensin sacar la plaza a convocatoria pública, un direutor nuevu adictu al rexime, cola complicidá d’IU".P'Andecha Astur la situación "yá fiede" y considera que "tolos partíos parllamentarios, PSOE, IU-BA-LV y PP, ensin esceición son responsables, toos gobiernen y/o gobernaron y, en mayor o menor medida, caltuvieron el sistema, creando y engordando una élite agradecida".
"Dende la izquierda nacionaliega camentamos que’l del clientelismu políticu, la deucracia, ye un problema importante a iguar y combatir", remata la nota de prensa Andecha Astur.

Fonte: Infoasturies.

L'Alcade de Sieru dimite


El alcalde de Sieru, Juan José Corrales, presentó güei la so dimisión énte la Comisión Executiva l'agurpación del conceyu PSOE .

Depués de una "reflexón fondera", l'alcalde pidió perdón polos fechos a los ciudadanos sierenses. Corrales anunciólo esta tarde nuna rueda prensa na Agrupación Socialista, onde compareció col secretariu xeneral del PSOE del conceyu, Roberto García.

Corrales anunció que va dar desplicaciones énte'l Plenu Municipal al restu de los grupos políticos que componen la corporación. El tovía alcalde dixo que la so situación personal pudo contrubuyir a comenter los fechos, pero qu'asume "honestamente" les consecuencies polítiques que d'ellos se deriven.


Fonte: Infoasturies.

Escándalu 'etílico-políticu' del alcalde de Sieru


Triplicaba la tasa d'alcohol permitíu y sedrá xulgáu por un delitu contra la seguridá del tráficu.


L'escándalu etílicu de Juan José Corrales españó ayeri y espandióse per tol país, y pel estáu, salpicando dafechu a la Federación Socialista Asturiana (FSA). Dempués d'un día "duru" de folixa en Les Comadres de La Pola, l'alcalde Juan José Corrales (PSOE) estrellóse borrachu a les 6.30 de la mañana del vienres col so coche oficial, con una tasa de 0,75mg/l. Al rexidor sierense nun se-y ocurrió otra que la de garrar el coche pa dir a Llugones, onde reside. Argüelles foi la final del so trayectu, l'alcalde "comióse" la retonda d'esta llocalidá, que fai tamién d'entrada a Noreña, y estrozó'l coche nun accidente que nun tuvo consecuencies pa la so salú pero qu'entovía nun se sabe les que tendrá na so vida política.

L'Alcalde de Sieru foi treslladáu a l'Hospital Central onde se constató que nun sufría mancadures. El rexidor dará esplicaciones públiques nun tardando y recapacita sobre'l so futuru políticu en so casa. Daes les circustancies, Corrales nun acudió a la cena a la que taba invitáu ayeri y que servía como actu de despedía d'un sarxentu de la Guardia Civil destináu en La Pola.

L'escandalu etílicu de Juan José Corrales pue pasá-y factura política y dende la FSA ya se considera'l casu como grave, sobremanera pola "exemplaridá" que se-yos supón a los cargos públicos. Espérase un bon espolín políticu nesti conceyu asturianu, mui importante por estensión y por población, pa mañana y la selmana que bien. La comparecencia pública de Corrales ye mui esperada y l'escándalu ye parte de les conversaciones y chancies de tola población asturiana.