lunes, 8 de marzo de 2010

Encuesta nel blogue.


Dempués de munchu tiempu ensín espublizar una encuesta decidímonos a facelu de cara a la reforma del Estatutu. Ente la más que posible reforma del Estatutu na prósima llexistatura queremos ufiertar a los internautes una entruga de cara a ellí: ¿ Crees qu'aportará la oficialidá col nuevu estatutu ?. Hai 9 dies pa votar, y a ver como tamos o dexamos de tar d'optimismu o pesimismu/realismu. ¡ Salú ya dixebra !

El Tribunal Constitucional diz que la Llei d'Usu del Asturianu ye constitucional y afita a esta mesma.


El TC avala asina l'emplegu de l'asturianu oral o escritu nes comunicaciones cola alministración.

Dempués de la reclamación del Xulgáu de lo Contencioso Alministrativo d'Uviéu, que ponía d'inconstitucional la LLei d'Usu del Asturianu del añu 1998, el Tribunal Constitucional del estáu español afitó qu'esta reclamación nun tien denguna base llegal.

Too esti conflictu vien d'un recursu que presentó Xurde Blanco en 2007 escontra la Conseyería. El mesmu Xurde Blanco nunes declaraciones dixo que yera " una vergoña" la situación y dixo d'Areces y el so gobiernu que son " el Gobiernu d’Areces, el mayor enemigu de la llingua asturiana".

Asina el Tribunal Constitución considera obligatoria la tramitación de da-y soluciones a los escritos y peticiones dende l'alministraciones a los escritos y propuestes en llingua asturiana.

Resulta curioso enforma que tea que ser el TC el que tea que dedicase da-yos tirones d'oreyes a los acomplexaos de Gobiernín Asturianu. Que tea que ser dende fuera'l país d'onde vengan estes bones noticies en relación cola nuesa llingua nacional.

Comunicáu de Darréu ente'l Día de la Muyer.


La organización xuvenil asoleya güei, 8 de marzu un comunicáu na so páxina web coincidiendo col Día Internacional de la Muyer. El comunicáu ye'l siguiente:


Darréu énte'l Día de la Muyer Trabayadora

Darréu ye una muerganización política asturiana de mocedá, y defínese independentista y d´esquierdes, pretendiendo ser un referente del nacionalismu y l´independentismu coherente, d´esquierdes. Y comu tal, creyemos que nel capitalismu, el ser homanu nun ye más qu´otra de les munches mercancies coles qu´intentar aportar a un rendimientu económicu favorable, llegar a un beneficiu. Y esto agrabase nel fechu, de que, la muyer, amás de sofrir estes explotaciones, ye un coleutivu vulnerable porque sigui padeciendo les consecuencies d´una sociedá patriarcal y machista dafechu.

Esti patriarcáu ye ún de los pegoyos d’esti capitalismu en cris. Caltenemos esto, pol simple fechu qu’esta desigualda dica la muyer cimienta la opresión de clas, yá que a la mesma vegada que la muyer tien de lliberase comu clas popular, tien que lliberase d’estos prexuicios sexistes, que la condicionen de mena negativa na llucha pola emancipación de la clás trabayadora y polo tantu, esti machismu patriarcal ye una torga más escontra la nación que naguamos construyir. Una Asturies llibre y socialista. Poro, puntu y final, valió. Entamando por ún mesmu, educandomos nel díi a díi, dende casa, dende la to familia, collacios. Evitar, refugar y condergar dafechu esti tipu de conductes. Poniendomos comu exemplos d´esti cambéu a nós mesmos. Dende Darréu, col nuesu oxetivu que creyar una Asturies de ciudadanos llibres ya iguales desiximos el fin d’estes conductes, dende’l pueblu, yá que ensín el cambeu dientru de la base de la sociedá nun podremos valtiar esti patriarcáu sexista y facer un mundiu llibre de prexuicios y opresión.

¡Escontra’l sesismu dengún pasu atrás! ¡Puxa la muyer trabayadora!

La Ruta contra'l Racismu percorrió les cais d'Uviéu


La Ruta contra'l Racismu y la represión, que conformen una veintena de coleutivos, manifestáronse protestando pola orde unviada en xineru pol Ministeriu español del Interior a las comisaríes de polícia "tovía más dura que la reforma de la Llei d'Estranxería" y que supón "un escándalu pola vulneración de drechos fundamentales qu'implica detenciones preventives y espulsiones esprés".



Dende la Ruta contra'l racismu, critiquen al delegáu del Gobiernu español n'Asturies, Antonio Trevín, porque "les redaes policiales y los unvíos d'inmigrantes a Centros d'Internamientu d'Estranxeros recrudecíéronse y foron decenes les persones unviaes a Centros de Internamientu d'Estranxeros d'Aluche (Madrid), al de Zona Franca (Barcelona) o a otros CIEs pa tramitar la so espulsión".