martes, 4 de mayo de 2010

Uviéu acueye’l vienres próximu la manifestación pola oficialidá


Un añu más, y van delles décades, los asturianos van salir a la cai pa, coincidiendo col XXXI Día de les Lletres Asturianes, manifestase pola reconocencia del estatus d’oficialidá pa la llingua asturiana. Un idioma qu’afirmen dende la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, vive un momentu “preocupante pola perda cada vez más grande de falantes”. La manifestación va entamar a les 19:30 hores na Estación del Norte, d’Uviéu, y va siguir pela cai Uría llegando hasta les puertes del Teatru Campoamor. A les puertes del mesmu va dase llectura al discursu añal de la XPDLLA.

La Xunta aprovecha esta convocatoria pa denunciar la presencia “testimonial” del asturianu nos medios de comunicación públicos y el so usu “tan escasu” pola Alministración asturian, que comenten “nun ayuda precisamente a que la nuestra llingua gane prestixu y reconocimientu ente la xente”.

Amás, denuncien “la precariedá de l’asignatura nes primeres etapes educatives -hora y media voluntaria a la selmana- y en Secundaria -optativa en competencia con asignatures como Informática o Francés- dan una idea de la poca importancia que merez pa l’Alministración educativa”.


Imaxe de la manifestación de 2009

Pa la Xunta namás se pue cortar el retrocesu d’un idioma minorizáu como’l nuestru con una política de normalización decidida qu’abra espacios d’usu al asturianu, que lo faiga dalgo normal na vida diaria n’ámbitos como la educación, los medios de comunicación o l’Alministración.

La organización calificó la política llingüística del Gobiernu asturianu“adornu anecdóticu o folclóricu” que namás fai “usos testimoniales per un llau y, cuando se trata d’iniciatives fundamentales como’l trabayu de les Oficines de Normalización nos Conceyos, precariedá na dotación y falta de control”.

La Xunta denuncia la “falta d’usu” de los topónimos que la propia alministración aprueba y recuerda los caos daos esti añu, como’l del ciudadanu al que “queríen negar el derechu a dirixise n’asturianu a l’Alministración”, derechu que, recuerden “el Tribunal Constitucional acaba de reconocer”, y que pa la XPDLLA “confirma la vía xurídica como ún de los caminos pa reclamar los nuestros derechos”, anque recuerda “la necesidá d’un marcu llegal d’oficialidá que garantice que les polítiques llingüístiques y los derechos ciudadanos nun dependan de la interpretación más o menos arrogante d’un Gobiernu o d’un xuez”.

Fonte: Asturnews.