sábado, 5 de junio de 2010

Inspección nun dexa poner clase d'asturianu n'Infantil


Xulio Llaneza, mayestru del Colexu Públicu Elena Sánchez Tamargo de La Pola Llaviana denunció públicamente que la Inspección Educativa nun permite al centru implantar l'asignatura de Llingua Asturiana n'Educación Infantil, basándose en que nun ta nel Currículu pa esti nivel educativu. El docente recordó que'l propiu Tribunal Superior de Xusticia d'Asturies refugó un recurso del sindicatu Suatea contra esti currículu por esti vacíu, señalando la resolución que la Llingua si taba incluyida dientru del conceutu cultura asturiana.

Xulio Llaneza Fernández aprofitó la so intervención nel actu d'entrega de los premios de l'Academia de la Llingua -foi ganador del premiu de recoyida oral de Léxicu- pa denunciar la situación. "Un día llegó la direutora esplicando que la inspectora dixo-y que nun se pue dar asturianu n'Infantil porque nun está nel currículu", declaro más tarde a l'axencia Europa Press.

"Tamos dando asturianu con una bona aceptación en primaria, con alredor de 70% de alumnos que lo escueyen. Pensamos la posibilidá d'empicipiar n'infantil, porque tenemos profesores titulaos, con una interina a tiempu completu, y unos cuantos más fixos que tenemos la capacitación y el equipu directivu yera favorable a ello, y sabemos qu'hai otros sitios n'Asturies onde lo dan" esplicó.

Fonte: Infoasturies.

L’Imperiu y la Mentira


Nun me quedó otra alternativa qu’escribir dos cavilgues sobre Irán y Corea, qu’espliquen el peligru inminente de guerra col emplegu de l’arma nuclear. De la mesma, espresé yá la opinión de qu’unu d’ellos podía iguase si China decidía vetar el resolvimientu qu’Estaos Xuníos promueve nel Conseyu de Seguridá de Naciones Xuníes. L’otru depende de fautores qu’escapen a toa posibilidá de control, por cuenta de la conducta fanática del Estáu d’Israel, convertíu por Estaos Xuníos a la so actual condición de fuerte potencia nuclear, que nun acepta control nengún de la superpotencia.

Cuando se produz la primer intervención d’Estaos Xuníos pa entartallar la Revolución Islámica en xunu de 1953, en defensa de los sos intereses y los del so estrechu aliáu’l Reinu Xuníu, que llevó al poder a Mohammad Reza Pahlevi, Israel yera un pequeñu Estáu que nun s’apoderó tovía de cuasi tol territoriu palestín, parte de Siria y non poco de la vecina Xordania, defendida hasta entós pola Lexón Árabe, de la que nun quedó nin la solombra.

Güei los cientos de cohetes con oxives nucleares, sofitaos polos aviones más modernos que-y suministra Estaos Xuníos, amenacien la seguridá de tolos Estaos de la rexón, árabes y non árabes, musulmanes y non musulmanes, que tán al algame del ampliu radiu d’aición de los sos proyeutiles, que pueden cayer a pocos metros de los sos oxetivos.

El domingu 30 de mayu pasáu, cuando escribí la reflexón L’imperiu y la droga, nun asocediera tovía’l brutal ataque contra la flotilla que tresportaba cebera, melecines y artículos pal millón y mediu de palestinos sitiaos nun pequeñu fragmentu de lo que fuera la so propia Patria mientres miles d’años.

La inmensa mayoría de les persones inverten el so tiempu y lluchen pa enfrentar les necesidaes que-yos impon la vida —ente elles l’alimentu, el derechu a la recreación y al estudiu, y otros problemes vitales de los familiares más allegaos—; nun pueden detenese na busca d’información sobre lo que ta asocediendo nel planeta. Unu velos en cualesquier parte con espresiones de nobleza y col enfotu de qu’otros s’encargarán de buscar soluciones a los problemes que los aforfuguen. Son capaces d’allegrase y sonrir. Allegren d’esta forma a los que tenemos el privilexu de reparar con ecuanimidá les realidaes que nos amenacien a toos.

L’inventu perestrañu de que Corea del Norte fundiera la corbeta sudcoreana Cheonan —diseñada con teunoloxía punta, dotada con un ampliu sistema de sonar y sensores acústicos somarinos—, n’agües asitiaes frente a les sos costes, culpábala del bederre fechu que costó la vida de 40 marinos surcoreanos y decenes de mancaos.

Nun yera fácil pa mi desentrañar el problema. Nun tenía, per un sitiu, la forma d’esplicame que fuera posible pa gobiernu dalgunu, por muncha autoridá qu’esfrutara, utilizar los mecanismos del mandu pa dar la orde de torpediar una nave insinia. Per otru llau, nun creyí per un segundu la versión de que Kim Jong Il diera esa orde.

Escarecía d’elementos de xuiciu pa llegar a una conclusión, pero tenía la seguridá de que China vetaría un proyeutu de resolvimientu del Conseyu de Seguridá que sancionara a Corea del Norte. Per otru llau nun tenía dulda dalguna de qu’Estaos Xuníos nun puede evitar l’emplegu de l’arma nuclear por parte del gobiernu incontrolable d’Israel.

N’hores avanzaes del día 1u de xunu empezó a descorrese’l velu de lo que realmente asocedió.

Escuché a les 10 y 30 p.m. el conteníu d’un analís agudu del periodista Walter Martínez, qu’ellabora Dossier, programa estelar de la televisión venezolana. Él llegó a la conclusión de qu’Estaos Xuníos fixo creer a una y otra parte de Corea lo que caúna d’elles afirmaba de la otra, coles mires de resolver el problema de la devolución del territoriu ocupáu pola base d’Okinawa que’l nuevu líder de Xapón, faciéndose ecu de les enganíes del país, demandaba. El so partíu llogró un enorme respaldu nes eleiciones por cuenta d’esa promesa de so pa llograr el retiru de la base militar ellí instalada, que ye un puñal claváu dende va más de 65 años nel corazón de Xapón, güei desarrolláu y ricu.

Al traviés de Global Research conócense los detalles verdaderamente estelantes de lo qu’asocedió, gracies al artículu de Wayne Madsen, periodista investigador que trabaya en Washington, que sopelexó información de fontes d’intelixencia nel sitiu web Wayne Madsen Report.

Diches fontes —afirmó— "...abarrunten que l’ataque contra la corbeta de guerra antisomarina de l’Armada surcoreana Cheonan foi un ataque de bandera falsa fechu por que paeciera provenir de Corea del Norte."

"Unu de los propósitos principales pal aumentu de les tensiones na península coreana yera aplicar presión sobre’l primer ministru xaponés Yukio Hatoyama pa que camudare de política sobre’l retiru d’Okinawa de la base del Cuerpu de Marinos d’EE.XX Hatoyama almitió que les tensiones pol fundimientu del Cheonan tuvieron una importante influencia na so decisión de dexar que los marinos de EE.XX permanecieren n’Okinawa. La decisión d’Hatoyama llevó a una división nel gobiernu de la coalición de centroizquierda, un fechu saludáu en Washington, pola amenaza del líder del Partíu Socialdemócrata, Mizuho Fukushima, d’abandonar la coalición pol cambéu d’actitú sobre Okinawa.

"El Cheonan foi fundíu cerca de la islla Baengnyeong, un llugar del estremu occidental alloñáu de la mariña surcoreana, pero frente a la mariña norcoreana. La islla ta altamente militarizada y dientro del algame de fueu d’artillería de les defenses costeres norcoreanes, que ta al otru llau d’una estrecha canal.

"El Cheonan, una corbeta de guerra antisomarina, tenía sonar de teunoloxía punta, y amás operaba n’agües con amplios sistemes de sonar hidrófonu y de sensores acústicos somarinos. Nun esiste evidencia suecoreana de sonar o d’audiu d’un torpedu, somarín o mini-somarín nel área. Una y bones nun hai casi navegación na canal, la mar taba silenciosa nel momentu del fundimientu.

"Sicasí, la islla Baengnyeong alluga una base d’intelixencia militar estaunidense-surcoreana y SEALS [fuerces especiales] de l’Armada d’EE.XX operen dende la base. Amás, había cuatro barcos de l’Armada d’EE.XX nel seutor, parte del Exerciciu Foal Eagle EE.XX-Corea del Sur, mientres el fundimientu del Cheonan. Una investigación de les buelgues metáliques y químiques del torpedu sospechosu amuesa que ye de producción alemana.

"Esisten barruntos de que los SEALS de l’Armada d’EE.XX caltienen una amuesa de torpedos europeos con fines de denegabilidá plausible p’ataques de bandera falsa. Amás, Berlín nun viende torpedos a Corea del Norte, sicasí, Alemaña caltien un programa d’estrecha cooperación de desenvolvimientu conxuntu de somarinos y armes somarines con Israel.

"La presencia del USNS Salvor, unu de los participantes en Foal Eagle, tan cerca de la islla Baengnyeong mientres el fundimientu de la corbeta surcoreana, tamién amena entrugues.

"El Salvor, un barcu civil de salvamentu de l’Armada, que participó n’actividaes d’allugamientu de mines polos marines tailandeses nel Golfu de Tailandia en 2006, tuvo presente cerca del momentu de la esplosión, con un complementu de 12 buzos d’agües fondes.

"Beixín, satisfecha cola afirmación d’inocencia de Kim Jong Il de Corea del Norte dempués d’un viaxe urxente en tren de Pyong Yang a Beixín, barruntu del papel de l’Armada de EE.XX nel fundimientu del Cheonan, asociáu a barruntos particulares respeutu al papel xugáu pol Salvor. Los barruntos son los siguientes:

"1. El Salvor participaba nuna operación d’instalación de mines nel llechu marín; n’otres pallabres, asitiaba mines antisomarinas disparaes horizontalmente no fondero de la mar.

"2. El Salvor taba realizando inspeición rutinaria y caltenimientu de mines nel llechu marín, y asitiándoles nuna manera eleutrónica activu —disparu por gatíu sensible— como parte del programa d’inspeición.

"3. Un buzu de los SEALS asitió una mina magnética nel Cheonan, como parte d’un programa clandestín col enfotu d’influyir la opinión pública en Corea del Sur, Xapón y China.

"Les tensiones na península coreana clisaron convenientemente tolos demás puntos de l’axenda nes visites de la secretaria d’Estáu Hillary Clinton a Beixín y Seúl."

Asina, de forma ablucantemente fácil, Estaos Xuníos llogró resolver un importante problema: liquidar el gobiernu d’Unidá Nacional del Partíu Demócrata de Yukio Hatoyama, pero a un peraltu costu:

1- Ofendió fondamente a los sos aliaos de Corea del Sur.

2- Destacó l’habilidá y rapidez con qu’actuó’l so alversariu Kim Jong Il.

3- Resaltó’l prestíu de la potencia china, que’l so Presidente con plena autoridá moral movióse personalmente y unvió a los principales líderes de China a falar col Emperador Akihito, el Primer Ministru y otres personalidaes eminentes de Xapón.

Los líderes políticos y la opinión mundial tienen una prueba del cinismu y la falta total d’escrúpulos que carautericen la política imperial d’Estaos Xuníos.

Fidel Castro Ruz