domingo, 11 de julio de 2010

Más de 1.000.000 de persones glayen pola independencia de Catalunya


Too’l Paséu de Gracia y Gran Vía quedaron colapsaos pola manifestación en favor de los drechos de Catalunya. La manifestación entamó con una gran senyera de más de 250 metros y una pancarta col llema "Som una nació, nosaltres decidím" y un millón y mediu de manifestantes según la entidá organizadora Omnium Cultural qu’agrupa a 1.500 entidaes catalanes. La conseña más glayada foi "Independencia".

La sentencia del Tribunal Constitucional contra l’Estatut catalán pieslla’l procesu autonómicu poro la inmensa mayoría de los catalanes representaos güei na multitudinaria manifestación de Barcelona.

Na cabecera de la manifestación dempués de la senyera tuvieron los presidentes y ex-presidentes de la Generalitat y del Parlamentu; José Montilla, Ernest Benach, Pasqual Maragall, Jordi Pujol, Joan Rigol i Heribert Barrera. Dempués ciudadanos anonimos representando a tolos Països Catalans, onde taben ente otros la Obra Cultural Balear, Acció Cultural del País Valencià o la Casal Català Jaume I de Perpinyà.

La manifestación ensin precedentes en Catalunya tuvo un componente nidiamente independentista. Unes hores enantes asoleyó la sentencia del Estatut del TC onde nos 883 páxines fala de que la única nación ye España, perdá de competencies del a Generalitat n’aspeutos como la división territorial, la recaudación d’impuestos, la llexislación sobro caxes d’aforros, la convocatoria de referéndums y el poder xudicial.

A la so vez, más de 10.000 persones movilizabense ayeri en Donosti puxando pol drechu d'autodetermín del Pueblu Vascu. Dambes manifestaciones cuasi-simultanees querien combayar xuntes, axuntando fuercia ente les dos naciones.

Fonte: Aruelu.

Andecha solidarízase cola ciudadana detenía por dar un 'tradicional mazcatu' a Areces


Andecha Astur solidarízase cola manifestante que foi detenida nel recibimientu popular al "Tren Negro" y a Tini Areces esti vienres en Xixón y a la que se-y acusa de "atentáu contra l'autoridá". La organización nacionaliega felicítala "por poder espresar de forma tan nida la indignación y el despreciu de la sociedá asturiana haza Tini Areces y les polítiques del PSOE n’Asturies" y considera "inaceutable" que s’intente "criminalizar" la so actuación, "enartada nes protestes y reivindicaciones sociollaborales qeu vienen dándose n’Asturies, catalogándola comu «agresión», cuandu foi cenciellamente’l tradicional mazcatu".

Esta solidaridá pa cola manifestante que foi detenía y llueu lliberada por mor de la presión popular énte la comisaria "estiéndese" al conxutu de "represaliaos" por facer pública la "indignación y despreciu de la sociedá asturiana haza Tini Areces y les polítiques del PSOE p’Asturies" diz Andecha en nota prensa. La sociedá asturiana, y sobro too la mocedá asturiana, abocada al paru y la emigración poles polítiques de presonaxes comu Alvarez Areces, sumisu representante de Madrid en Asturies, vese representada fielmente pol xestu d'esta asturiana".

Nesi sen, Andecha Astur considera "inaceutable que s’intente criminalizar la so actuación definiéndola comu «agresión», cuandu nun hai más que ver les imaxes pa decatase de que cenciellamente foi un mazcatu (colleja), un xestu tradicional y popular que por supuestu ta mui lloñe de lo que puea considerase una agresión". La organización d'izquierda nacionaliega fai un llamáu a la sociedá asturiana pa que siga "espresando’l sentir colleutivu y -siempres dientru los ámbetos democráticos- ponga n’evidencia la criminal situación que carecemos n’Asturies y la responsabilidá del PSOE y los sos secuaces na mesma, de tala miente que nun quede impune la so actuación y tean de continuar recurriendo a un auténticu exérciu policial ca vuelta que quien salir a la cai".

Per otru llau, Andecha Astur omite calificar el comportamientu de Tini Areces y la so «guardia pretoriana» na represión de la democrática espresión de refuga haza’l mesmu y les sos polítiques, atalantando que les "imaxes de los fechos son abondo nidies por sigo mesmes, destancando quiciavis l’absoluta falta de dinidá del Presidente a la hora de siñalar y dirixir la represión. Patética espresión de lo que foi la so política en toos estos años al frente de la sucursal del «Principado»".

Fonte: Infoasturies.

El Bloque abandona'l Gobiernu y plantega aconceyase con IU


Yá lo alvirtieren y güei fixéronlo oficial: Bloque por Asturies abandona'l Principáu depués de qu'ayeri saliera alantre nel Parllamentu, colos votos de PSOE ya IX, la Llei d'Axuste.

Según indicó l'hasta agora direutor de l'Axencia Asturiana de Cooperación, Rafael Palacios, en próximos díes van analizar colos sos socios de coalición, IU, la nueva situación, que "evidentemente va tener consecuencies". Asina, la nueva situación podría suponer el final de la coalición con IU y con Los Verdes. Sicasí, Palacios afirmó que l'únicu diputáu que tienen los nacionalistes na Xunta, Roberto Colunga, nun va arrenunciar al so escañu.

En rueda de prensa Palacioa anunció que'l próximu llunes tantu él como'l direutor de l'Axencia de Discapacidá, Javier Antuña, van presentar la dimisión énte la conseyera Noemí Martín, a la qu'estimó'l trabayu desenvueltu hasta agora.

"Estimamos el trabayu desenvueltu tantu pola conseyera como por tou l'equipu de la conseyería. Foi un trabayu escelente nun gobiernu pésimu", dixo Palacios, qu'indicó que la votación d'ayeri foi "la gota qu'apinó'l vasu". "Yá dixéramos que nun díbamos nin sofitar nin participar na aplicación d'esta llei inxusta", dixo.

Asina, indicó que cola llei aprobada ayeri, el Gobiernu del Principáu pretende "imponer un retayu de los sueldos públicos muncho más allá de lo que ye d'obligáu cumplimientu". Aportunó en que se trata d'una midida que supon un retrocesu de la inversión social, un retayu salarial a los emplegaos públicos y un golpe a los sectores más vulnerables de la población".

Palacios valoró'l votu en contra del diputáu de BA, Roberto Colunga, "magar qu'hasta l'últimu momentu trataron de consiguir que camudáramos d'opinión" y afirmó que'l mesmu nun va arrenunciar al so escañu.

Fonte: Asturies.com