lunes, 18 de octubre de 2010

Un añu más L’Ensame pola Republica Asturiana convoca la manifestación escontra los premios principiegos


Esti añu, p’afalar la participación cambiase’l formatu pasando del día enantes, un xueves llaboral pela tarde, al día dempués, sabadu a la una de la tarde.

Los premios principe, creaos por vieyos herederos del franquismu como Graciano García, que trabayó dende 1961 nel Órgano provincial de la Falange Española Tradicionalista y de las J.O.N.S conocíu güei como LA NUEVA ESPAÑA, Pedro Masavéu o el Xeneral del exercitu facista español Sabino Fdz. Campo nun intentu de llavase la cara y xustificar, y democratizar, una institución como la casa real que ye heredera del franquismu.

Pal pueblu asturianu ye una humildación qu’un titulu creáu pola corona de Castiella pa intentar calmar les continues revueltes n’Asturies por parte de nobles qu’intentaben crear, a imaxe de Portugal, un reinu independiente sía usáu güei pa xustificar el "cuadonguismu", la lleenda de que de Cuadonga naz el reinu d’españa. Ye una humildación que’l futuru rei d’españa porte’l nome de la nuesa nación. Ye una humildación que se presenten estos premios como populares cuando la presencia a los mesmos ta suxeta a invitación, invitación que nel casu de los empresarios que quieren codease cola "flor y nata" de la burguesía y de los politicos, paguen a 3000 euros l’asientu. Ye una humildación que l’ayuntamientu d’Uviéu que tién una delda de 140 millones d’euros, mas 41 millones de cinturón verde, gaste les perres en llimpiar a fondu la ciudá o contratar a grupos de baille tradicional pa dar a les cais un aspectu de solemnidá. Ye una humildación que la Fundación Principe, que nació con un presupuestu d’once millones de pesetes hai 30 años y agora manexe un presupuestu de 20 millones d’euros (3300 millones de pesetes) y se-y dean terrenos publicos n’Avilés pa la construcción de los sos chiringuitos. Ye una humildación que la cultura asturiana brille pola so ausencia, y que pa un premiu que repercute n’Asturies, el del pueblu exemplar, sía financiáu al 50% pol gobiernu d’Asturies y que’l mesmu fora creáu 10 años mas tarde pa llavase la cara ante los asturianos que daben la espalda a los premios.

Porque nun tamos pa mantener a families reales, porque tenemos derechu a decidir el nuesu futuru, porque LOS PPREMIOS PRINCIPE SON LA HUMILDACIÓN D’UN PUEBLU vos convocamos el sabadu 23 d’ochobre a les 13 hores na Estación del norte d’Uviéu a amosar el nuesu refugu.

Fonte: Aruelu.