viernes, 22 de octubre de 2010

La manifestación contra los Premios Príncipe suma apoyos


La manifestación convocada pol Ensame República Asturiana contra los Premios Príncipe suma nuevos apoyos. Les organizaciones independentistes Fai!, Darréu y Sofitu y el sindicatu CSI van tar presentes.

L’Ensame República Asturiana (ERA) convocó, como nos últimos años, una manifestación contra los Premios Príncipe. La protesta va arrancar el prósimu sábadu 23 d’ochobre, a les 13 hores, de la Estación del norte d’Uviéu.

El colectivu antimonárquicu critica que los Premios Príncipe tán creaos por “vieyos herederos del franquismu nun intentu intentu de llavase la cara y xustificar, y democratizar, una institución como la casa real que ye heredera del franquismu”.

Pal ERA estos premios, a la par que’l “títulu créau pola corona de Castiella pa intentar calmar les continues revueltes n'Asturies”, son una “humildación”. L’Ensame refuga amás, ente otres coses, que los premios se presenten como populares “cuando la presencia a los mesmos ta suxeta a invitación”, y que la Fundación Príncipe “manexe un presupuestu de 20 millones d'euros y se-y dean terrenos publicos n'Avilés”.

Amás de los convocantes, van sumase más organizaciones a la protesta. La Corriente Sindical d’Izquierda yá dixera’l pasáu martes qu’apoya la convocatoria porque “nun tamos pa mantener a families reales”; mientres que Fai!, Sofitu y Darréu tamién confirmaron la so presencia na marcha contra la monarquía.

Fonte: Asturies.com

Señalar que tamién Andecha Astur sofita publicamente la manifestación republicana.

Sofitu gana’l rucursu sobre’l garabiellu y l’hacha


El Muerganu Antirrepresivu Popular SOFITU ta acabante de ganar el recursu a la multa interpuesta’l solidariu qu’acudía’l actu na cárcele de Villabona.
Les pasaes navidaes, ante un actu convocáu por esti coleutivu, el pueblu de La Vega foi tomáu poles tropes del Institutu Armáu que se dedicaron a aparar ya identificar a tolos coches y persones que pasaben perelli. La felicidá a los miembros de la guardia civil llegó cuando a un solidariu, qu’acudía’l actu tres llimpiar el so práu, se-y requisó un garabiellu y un hacha nel maletón del so coche. Anque’l fechu de portar los preseos del campu a casa ye daqué normal nel nuesu país resultó raru pa los axentes foriatos de la benemerita qu’acudieron raudos a interponer una multa’l mozu. Asina, según la so teoría, cualquier persona con un práu podría ser denunciada por llevar armes.

Tres recibir la denuncia, por un valor de 450€ foi recurrida por Sofitu, la cual foi rechazada y confirmada la multa de 450€. Al segundu recursu la xusticia danos la razón y retira la denuncia’l solidariu. Pa Sofitu "nun ye mas qu’una amuesa mas de la desconocencia del estáu español haza la cultura d’Asturies, la cual odien, y ye una preba del plan del estáu pa finar cola resistencia y de criminalizar a toles persones solidaries d’esti país a base de represión y multes"

Per otru lláu dende Sofitu afalen a participar na convocatoria del ERA d’esti viniente sabadu 23, n’Uviéu, escontra los premios principiegos "como un pasu mas na construcción d’una unidá popular que faiga frente a toles humildaciones que sofrimos pol meru fechu de ser asturianos, diganse premios, principes, multes o autonomíes"

Fonte: Aruelu

Fai! axúntase a la convocatora l'ERA a la escontra los Premios Principiegos


Fai! axúntase a la convocatoria del Ensame República Asturiana (ERA) a la escontra de la cellebración de los Premios Principiegos n'Asturies un añu más. Dende Fai!, nun reconocemos denguna clas d'autoridá per parte de los Principes d'España nin, por supuesto, el so nomatu "d'Asturies" lo cualo ye considerao como una imaxe rancia del Cuadonguismu y de la colonización española sobre Asturies. Tamien tamos enfrentaos a la celebración de los Premios, non solo pol fechu de ser foriatos y aculturizantes, sinon porque son "l'opiu'l pueblu asturianu", el cualu escaez la bien probe situación que carez el País pa dir a l'adoración de los sos falsos representantes.

Premios y príncipes, la humildación d'un pueblu
República Asturiana, socialista y soberana