jueves, 17 de febrero de 2011

Entrevista en F*C al blogue " Andecha Obrera".


Reproducimos equí la entrevista que'l Blogue Frayando Cadenes fexo al blogue compañeru Andecha Obrera, que ta entamando na rede anguañu. Esperemos que seya bienllegada y presta a los lleutores.

1. ¿Por qué surde "Andecha Obrera" nesti momentu? ¿Qué se quier tresmitir dende esti blogue?

El proyeutu d’Andecha Obrera entama agora poles dos grandes problemátiques del nacionalismu que tan surdiendo caberamente: el medrante anticomunismu, principalmente representáu por cierta xente que postea per Glayíu, provocáu por un odiu infundáu haza PCPE y CMC (acusaos d’españolismu xabaz, insisto, infundáu) y pol crecimientu de les opciones socialdemócrates que representen BpA y UNA que, dende’l respetu a los seutores de militancia que nun comulguen cola reforma pero busquen salíes eleutorales (que nun comparto pero, en parte, comprendo), tán faciendo dañu a la ideoloxía revolucionaria tradicional del nuesu movimientu representáu hestóricamente por CNA, ENA y AA.

2. ¿Cómo ves la bloguesfera n'asturianu? ¿Crees que la izquierda patriota asturiana tien munchu pesu dientru d'esta?


Paezme que ta medrando d’una forma ilusionante y cásique siempres dende una óptica nacional y vindicativa. Ensin embargu tornamos a lo d’enantes, ta tirando per una vía pela que nun taba y puxando por una propaganda contrarrevolucionaria.

3. ¿El blogue "Andecha Obrera" ñaz col enfotu nun pasar del ámbetu de la rede o se quier tresmitir el mensaxe a nivel de cai, foros, dende "Andecha Obrera"?


Nun creo que se vaiga formar un movimientu d’esto (rises). Sedría bono, pero nun s’espera. Paezme que yá esisten organizaciones que defienden el socialismu y l’autodetermín y, poro, nun sedría necesario pasar a mayores.

4. Como podemos agüeyar hasta'l momentu el blogue va tornar y recuperar testos de la tradición marxista revolucionario y otros más actuales nesi sen. ¿Ye esti un de los proyeutos que se propón el blogue dende un entamu?

La idea ye la d’averar a los asturfalantes la lliteratura comunista al traviés de los clásicos (Marx, Engels, Lenin, Stalin, Mao…) y de nuevos autores cola torna d’artículos y testos, amás de dalgunos de producción propia. Tamién creo que ye importante emplegalu pa la promoción d’actos y opciones polítiques asturianes averaes a la nuesa tendencia marxista.

5. Como ves la situación d'Asturies y el Pueblu Trabayador Asturianu anguañu. ¿Crees qu'hai soluciones a curtiu-mediu plazu?

Habeles hailes. Interpretando la realidá asturiana dientro d’España cualaquier partíu socialista (real) que lleve alantre l’avance de l’autonomía puede meyorar la nuesa situación, anque non iguala del too. Les llinies que más me tiren (refiriéndome a partíos políticos) son les d’Andecha Astur y del PCPE, yá que dambos tán pol drechu d’autodetermín y pol socialismu, que son los finxos que debemos tener toos y toes siempres no cimero de la nuesa torre ideolóxica. Pero tengo bien nidio que, pa min, el verdaderu oxetivu ye la formación de la República Socialista Asturiana y la consiguiente llegada de la sociedá comunista.

6. ¿Qué opinión ties de los movimientos políticos que se tán dando dientro de la izquierda nacionaliega? ¿Cómo se ve'l movimientu soberanista? ¿Crees que ye necesariu construyir espacios comunes y caltenelos?

Nel ámbetu esclusivamente nacionaliegu solo observo dos que se puedan definir d’izquierda nacionaliega (por nun dicir ún). Paezme increyible que los medios alternativos nacionales sigan tratando a PAS como una candidatura nacionalista. BpA-UNA son una coalición a observar y a tener bien en cuenta tanto pol potencial d’averamientu a la cuestión nacional que paecen tener como polos problemes que pué provocar nel nuesu movimientu l’averamientu al centru-izquierda.

Les coses nun van como debieren dala situación perprobe del País pero demientres qu’esistan les plataformes de xuntanza como l’Ensame República Asturiana y Democracia p’Asturies, refugaes pola nueva “jet-set” nacionaliega, y demientres haiga militantes concenciaos con ganes de trabayar siguiremos dando lo qu’agora son pasinos pero igual mañana son “pasonos”.

7. ¿Cómo se ven les eleiciones nacionales de 2011 dende "Andecha Obrera"? ¿Meyor mirar pa 2015?

Murniamente pemeque nun sacaremos muncho a nivel nacional anque pa opinar va haber qu’esperar a la campaña eleutoral y a les eleiciones en si. Dende Andecha Obrera tirarase siempres pola opción más d’izquierdes y más independentista qu’haiga, de momentu esi papel represéntalu Conceyu Abiertu.

8. ¿Que falla n'Asturies pa que nun cale'l mensaxe revolucionario y patriota? ¿Crees que la izquierda española y estatalista fexo muncho por confundir a la xente? ¿Crees que s'ha de combatir esta mesma coles contradicciones que produz el so centralismu que-y fai el xuegu al nacionalismu español más ranciu?

Lo murnio ye que’l discursu revolucionariu nun ta calando cásique en dengún sitiu y Asturies debiere ser de los primeros, anque equí se prefiera tirar pa Cascos o pa Rajoy. Los partíos comunistes europeos cayeron cola llegada del eurocomunismu, qu’eliminó a tres de los más grandes partíos marxistes occidentales: l’español, el francés y l’italianu (que yera’l más grande). Solo’l Partíu Comunista de Portugal ya’l KKE griegu (anque haiga que tener en cuenta exemplos como los chipriotes AKEL o’l gobiernu bielorrusu del Presidente Lukashenko) representen una verdadera vanguardia.

Respeuto al mensaxe patriota, hai esperances entovía, pero hemos de quitanos d’enrriba d’una vez por toes la fatada d’“Asturies ye España y lo demás tierra conquistao”. Somos ún de los pueblos con más argumentos hestóricos, económicos y políticos en pro de la independencia o, como mui mínimo, d’una autonomía que vaiga muncho más lloñe d’una simple federación. Si se caltuviere España habíemos de baxar la dependencia d’ella a cásique cero.

La izquierda española nun solo fexo sinón que fai por ñegar la nuesa identidá. Incluso medios hispanistas y proto ultraderechistas como’l Catoblepas (onde participen dende supuestos maoistes d’UCE fasta ultraderechistes pasando per personaxes como Gustavo Bueno, cercanu al nacional bolchevismu según ciertos análisis del so discursu) almiten que’l nuesu nacionalismu tien un potencial pergrande, amás de comparar insistentemente a Andecha Astur y a Darréu cola izquierda patriota vasca pa tentar de criminalízalo. Si de verdá nun fueremos naide como dicen ellos, el señor Areces nun se diba nin a dignar a nomanos enxamás, pero’l fechu ye que lo fai. Sabe que somos los únicos que podemos tirar abaxo’l so sistema corruptu y la única salida ye falar mal de nós y repetir consignes dignes de Jose María Pemán.

España ye un Estáu qu’apunta a desapaecer como s’acabaron los imperios hestóricos y, murniamente, la URSS, escontra los cualos naide de la dómina diba apostar. La que yera Una, Grande y Llibre, pola fuercia de la hestoria, va tornase n’otra cosa. La entruga ye: ¿sedrá’l futuru que queremos o va apaecer dalgo peor? Esi ye un llabor que nos toca a nós, los militantes.

Munches gracies por contestar esta entrevista. A siguir puxando por una Asturies dixebrá y socialista

Gracies a vós, camaraes. Un saludu socialista y asturianu.

A 17 de febreru de 2011 en Frayanco Cadenes