miércoles, 8 de junio de 2011

Petición de 18 meses de conderga pa un independentista asturianu


A.O.R, mozu independentista de Xixón, tendrá qu'alfrentase a un xuiciu cola fecha entá por determinar por "apoloxía del terrorismu". L'acusación básase na so presunta responsabilidá en delles opiniones espublizaes nuna rede social onde se "xustificaba" l'atentáu nel que morrieron dos Guardias civiles en Calviá (Baleares).

La fiscalía considera que los comentarios sedríen "humillantes" y constituyen delitu "d'enaltecimientu del terrorismu",y por ello pidirá 18 meses de conderga pal xoven asturianu.

Precedentes de persecución y treslladu

A.O.R. sufrió una detención fecha pol subgrupu de ciberterrorismu de la Guardia Civil, con sede en Madrid,n'Avientu del añu 2009, siendo treslladáu a la capital del estáu y obligáu a declarar n'Audiencia Nacional como parte de la "Operación Arpón" desendolcada va dos años. Nunca nun llegaron a espublizase nin especificase públicamente los comentarios concretos qu'orixinaron el procesu.

Noticia: infoasturies

SUATEA fai que’l Conseyu Escolar del Estáu apruebe enmiendes en rellación col asturianu


Dos enmiendes presentaes por SUATEA foron aprobaes pol plenu del Conseyu Escolar del Estáu que tolos años fai públicu un informe sobre la situación del sistema educativu. Éstes permiten un reconocimientu mayor del nuesu patrimoniu llingüísticu.

Según espliquen dende’l Sindicatu Unitariu y Autónomu de Trabayadores de la Enseñanza d’Asturies (SUATEA), tán acabantes de consiguir, al traviés de la confederación STEs-Intersindical y la conseyera Beatriz Quirós, que s’aprobaren dos enmiendes referentes a la llingua asturiana nel plenu del Conseyu Escolar del Estáu, organismu que por estes feches ellabora, aprueba y fai públicu l’informe sobre l’estáu y situación del sistema educativu del añu anterior. “Nesti informe danse datos sobre la situación de les llingües del Estáu nel sistema educativu y d’escolarización nun separtáu que dende va años nómabase ‘IV.2.10. Las lenguas oficiales en el sistema educativo’, onde clasifíquense los datos d’escolarización que se dan de caúna d’elles en cuatro modelos llingüísticos según s’empleguen les llingües como instrumentu d’enseñanza y aprendimientu. Gracies a una enmienda de SUATEA aquel separtáu pasa a nomase ‘IV.2.10. Las lenguas oficiales y propias de las comunidades autónomas en el sistema educativo’, lo que supón un pasu alantre nel reconocimientu del nuestru patrimoniu llingüísticu qu’enantes nun se vía reflexáu nel epígrafe y agora algama’l mesmu estatus llingüísticu que les otres llingües”, apunten dende’l sindicatu.

Anque nesi informe yá se reconocía la esistencia del asturianu, ésti nun daba nengún datu sobre la so escolarización nin el tipu de modelu d’enseñu que se sigue n’Asturies. “Tamién gracies a una enmienda de nueso s’inxerten estos datos”, añaden. Sicasí, tres conocelos, SUATEA quier denunciar “la ruindá de la escolarización depués de más de 30 años de ‘promoción’ obligada de la nuestra llingua pol Estatutu d’Autonomía y la falta de datos oficiales globales en Bachiller y Educación Infantil que nós dicimos, de forma estraoficial, alléguense al 0 por cientu”.

Fonte: asturies.com

Alas Aluminium despidirá a la mayoría de la plantilla


L'alministración concursal de la empresa asitiada na cuenca'l Nalón anunció'l despidu de casi tola plantilla tres nun atopar inversores interesaos nella.

La mayoría de los 270 trabayadores d'Alas Aluminium, anguaño baxo ERE temporal,sedrán despidíos nos prósimos díes. L'anuncia foi comunicada al comité d'empresa,a quien se-y desplicó que caltendrase dalgún puestu del trabayu en llabores de caltenimientu col enfotu de qu'apaeza una empresa interesada.

Alas Aluminium ta participada nun 49% pol sector público,que lleva invertíos más de 16 millones d'euros nuna compañía qu'anguaño acumula 60 millones d'euros en deudes. Pesie a les promeses de la conseyería d'industria de la esistencia d'inversores interesaos,les xestiones del gobiernu asturianu fracasaron otra vegada,como yá anunciaba'l colectivu de trabayadores,cola alta conflictividá social como disculpa d'un nuevu fracasu empresarial nes cuenques mineres.

Pesie al güelpe recibíu,l'asamblea de trabayadores anuncia la continuidá de les movilizaciones entamaes va meses y de la llucha pol caltenimientu del puestu de trabayu.

Fonte: infoasturies.net