lunes, 8 de agosto de 2011

Conceyu Abiertu esixe la oficialidá p’acabar cola vergoñosa discriminación y represión llingüística.


En rellación a la decisión del alcalde de Noreña Cesar Movilla de excluyir d’un plenu una moción de Conceyu Abiertu por tar redactada n’asturianu desde Conceyu Abiertu por Noreña queremos manifestar lo que bien darréu:

Que los motivos argumentaos pol alcalde pa excluyir la nuesa propuesta afitándose en que l’asturianu nun ye oficial nun son válidos porque en cualesquier casu yá esiste una Llei d’Usu y Promoción de la Llingua Asturiana que nos sos artículos 3 y 4 (Llei 1/1998, d’usu y promoción del bable/asturianu) declaren, afiten y amparen el derechu de tolos ciudadanos al llibre usu del asturianu.

Que la propia Constitución Española fala tamién de ”Protexer a tolos españoles y pueblos d’España nel exerciciu de los drechos humanos, les sos cultures y tradiciones, llingües ya instituciones”; qu’el artículu 9.2 de la mesma Constitución obliga a los poderes públicos “a facer lo posible pa que la llibertá y la igualdá del individuu y de los grupos nos que s’inxer sean reales y efeutives”.

Que cola ratificación de la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries (BOPA de 15 de setiembre de 2001), l’Estáu español obligóse a la “facilitación y/o el fomento del emplegu oral y escritu de les llingües rexonales o minoritaries na vida pública”.

Teniendo en cuenta esto camentamos pergrave qu’en plenu sieglu XXI continúen sucediéndose en Noreña y Asturies ataques tan importantes a los nuesos drechos llíngüísticos ante los que quedamos desprotexios por unes lleis ambigües como la Llei d’Usu y la propia Constitución Española. Poro, queremos recordar el nuesu determín a favor de la oficialidá de la llingua asturiana. La oficialidá del asturianu ye imprescindible n’Asturies pa la proteición de los drechos llingüísticos de tolos asturianos y asturianes

El argumentu de que l’asturianu nun ye llingua oficial utilizáu por Movilla (FSA-PSOE) pareznos un insultu a la intelixencia de los asturianos pues nun debería ser necesario recordar-y que precisamente el partíu al que pertenez FSA-PSOE gobernó n’Asturies demientres más de 16 años amosando siempres la so refuga dafechu a la declaración del asturianu como llingua oficial. Tuvieron munches oportunidaes pa reformar l’estatutu y declarar “la oficialidá” pero nun lo ficieron.

Tocantenes a la decisión del alcalde de Noreña sólo nos queda la dulda de si arrespuende a una estratexa común de FSA-PSOE contra la llingua d’Asturies, si más bien la so decisión tien que ver col so nulu interés en tratar en sesión plenaria l’asuntu de la Ponte del Rebalde o si cenciellamente tratase de la so actitú personal reaccionaria de despreciu a los valores democráticos más elementales espresaos nesti casu escontra los falantes de asturianu lo que mos recuerda a la actitú del seleicionador de España sub-19 Ginés Melendez que-y quitó la bandera de Asturies al xugador del sporting Juan Muñiz. O una mecigaya de les tres opciones: Estratexa del PSOE, actitud antidemocrática y ningún interés en tratar la tema del Rebalde y el so desprecio personal a lo asturiano.

Ante estos fechos Conceyu Abiertu por Noreña ta estudiando les actuaciones llegales a tomar de forma inmediata pa en primer llugar impedir que dalgo asina se pueda repetir y pa posteriormente, col tiempu suficiente y de forma participativa, ellaborar unes ordenances municipales que regulen y garanticen definitivamente’l derechu d’usu del asturianu en Noreña.

Refugu de Conceyu Abiertu por Mieres al "Tranvía del Caudal"


Munchos son los servicios, qu’a los ciudadanos del Conceyu de Mieres presentose-yos como una necesidá pa una vida diaria más afayaiza, y polos que yá tan pagando unos impuestos peraltos. Estos servicios, non solo viéronse truncaos fai yá más d’un añu, sinon que’l Conceyu de Mieres, planea siguir malgastando dineru en proyectos que prometen un murnio final ensín tar entamaes entá les obres.

Fuera preocupase poles garantíes de bientar de les y los habitantes de Mieres del Camín y el restu pueblos que faen el conceyu, escomencipien midíes que tan lloñe de satisfacer a los mesmos.

Podemos entamar señalando la decayía de los servicios ufiertaos pola empresa de tresporte urbanu “EMUTSA” que malpenes fai diez años duplicábense y anguañu, hai poblaciones “qu'esfruten” d'un ampliu horario diariu de servicios, que resúmese en dos al día, y con ellos tienen d'arreglase, lo que prevoca que se faiga necesariu acudir a dellos tipos de vehículos nocivos pal mediu ambiente y costosos pal ciudadanu en xeneral.

Tolo anterior, esponémoslo a causa del nuevu proyeutu impulsáu pol Conceyu de Mieres, un tranvía que percorrerá a lo menos bona parte'l territoriu de la Cuenca del Caudal. Dende Conceyu Abiertu por Mieres amosamos la nuesa refuga a tala iniciativa, asina como la nuesa falta de credibilidá haza les promeses d'ameyoramientu del ayuntamientu, nun teníemos enantes col anterior mandatu'l PSOE y nun tenemosla agora col nuevu d'Izquierda Xunida. Poro, pesie a que l'alcalde arrenunciare al so sueldu, nin tan siquier faló de reponer un serviciu de tresporte públicu entá útil como son los autobuses “EMUTSA”, que nun ta habilitáu pa ser económicamente granible, sinon pa facer d'él un serviciu por y pal conceyu.

Asina, dirixiéndonos a tolos conciudadanos, queremos convidar a toles instituciones y/o asociaciones, yá seya de calter social, cultural, vecinal, de mocedá, etc. que pongan toles sos fuercies n'intentar aparar esta iniciativa ensín xaciu y negativa pa les arques del conceyi, asina como pa los bolsiellos de tolos mierenses de tolos pueblos del municipiu.

Poro, dende Conceyu Abiertu, dicimos non al tranvía, y pedimos un gastu resposanble y respetuoso de los nuesos impuestos, qu'a nós si mos cuesta ganalo y nós queremos decidilo.