domingo, 11 de septiembre de 2011

Suatea reclama que l'asturianu sía llingua vehicular na educación


Por cuenta de la celebración del Día d'Asturies, el sindicatu educativu Suatea acaba de facer públicu un comunicáu onde solicita que'l currículu d’Educación Infantil recueya la llingua asturiana, que s'eliminen les ratios mínimes d'alumnáu pa recibir clases, el reconocimientu de la especialidá pa los maestros, que nos centros s'axeiten planes llingüísticos pa que l'idioma sía vehicular en delles árees y que s'atienda a la demanda en FP, Escueles d'Adultos y d'Idiomes y Universidá.

El sindicatu diz qu'esti añu’l Día d’Asturies tien la novedá del cambiu de Gobiernu, «Gobiernu que parez mostrar intenciones bones na promoción y desarrollu de les nuestres señes d’identidá y cultura», indiquen dende Suatea, recordando qu'Emilio Marcos Vallaure, conseyeru de Cultura, contestó n’asturianu a una demanda de Xuristes pol Asturianu, «dalgo histórico y d’un cambiu d’actitú que toos y toes esperábemos». Tamién recuerden la promesa electoral fecha por Álvarez-Cascos de desarrollar reglamentariamente la Llei d'Usu.

Con too, indiquen que les declaraciones y promeses necesiten midíes urxentes. Por eso, esixen que’l currículu d’Educación Infantil recueya la nuestra llingua y que, mentes nun lo faiga, «s’atiendan toles demandes d’escolarización recoyíes polos centros». Tamién soliciten que s'eliminen les ratios mínimos d'alumnáu «y actuar acordies cola Llei d'Usu y acatar la sentencia recién del Tribunal Superior de Xusticia d'Asturies». Otra manera, piden que les places d'asturianu y gallego-asturianu pasen a formar parte de les cuadros de personal orgánicos de los centros, la creación inmediata de la especialidá y la convocatoria d'oposiciones, «n'igualdá de condiciones de les otres especialidaes docentes».

Amás, dende Suatea afirmen que van tar atentos pa que s'avance dientro del marcu normativu d'anguaño, «pero ensin dexar d'esixir la oficialidá como única ferramienta llegal que garantiza’l respetu efectivu de los derechos llingüísticos de tolos asturianos».

Fonte: Les Noticies