domingo, 25 de septiembre de 2011

Rajoy anexona'l Navia-Eo a Galicia nun videu promocional


Nel videu de presentación de Mariano Rajoy como candidatu a la presidencia del Gobiernu español pue vese'l Navia-Eo como si fora territoriu gallegu. Asina, nel segundu 41 d'esti videu sobre la vida del candidatu popular, y falando de los sos empiezos como conceyal en Pontevedra, aparez el mapa fechu nel 2005 pol partíu independentista gallegu Nós-Unidade Popular (NÓS-UP), onde pue vese la comarca «Terra Navia-Eu», amás d'El Bierzu y dellos territorios zamoranos dientro'l territoriu gallegu.

Esti videu, que s'emitió'l miércoles 21 de setiembre na sé del PP y col mesmu Rajoy d'espectador, retiróse a última hora del xueves de la so cuenta del YouTube. Nél, amás de los territorios anexonaos a Galicia, pue vese la bandera nacionalista, la forma Galiza y la toponimia escrita cola normativa reintegracionista, basada nes normes ortográfiques del portugués.

Los creadores d'esti mapa tan polémicu, Nós-UP, emitieron un comunicáu onde afirmen que'l videu supón l'asunción «directa o indirecta» de que Galicia inclúi les comarques «arbitrariamente escluíes nel so día pol Estatutu d'Autonomía güei en vigor». Amás, los independentistes indiquen que cuando publicaron el mapa acusáronlos d'«anexonistes» por incluír los territorios de «la Galicia Irredenta».

Otra manera, afirmen que'l «xestu» de la campaña del PP supón el reconocimientu gráficu del carácter nacional de Galicia, «que más ceo que tarde tien que se convertir nun reconocimientu xurídico-políticu del Estáu Soberanu Gallegu, si bien somos sabedores de que nun vamos contar pa esti llabor col concursu del PP».


Les Noticies

Una encuesta del CIS señala que’l 75,3 por cientu de la población siéntese asturiana y española


L’estudiu post-eleutoral del Centru d’Investigaciones Sociolóxiques (CIS) reflexa que’l 75,3 por cientu de la población del país siéntese tan asturiano como español. El 11,3 por cientu considérase más asturiano y el 1,5 sólo asturiano.

El porcentaxe de persones que se consideren más españoles qu’asturianes ye del 5,5 por cientu, mentes que’l 5 por cientu diz sentise namái españoles. Mentes, un 47,4 por cientu diz tar d’alcuerdu col sistema actual de comunidaes autónomes y un 17,5 por cientu asegura querer un Estáu nel que les comunidaes tengan menos autonomía. Un 7,6 por cientu apuesta por una mayor autonomía, un 1,1 quier un Estáu que reconoza la posibilidá de qu’éstes algamen la independencia y un 9,5 un Estáu centralista ensin autonomíes.

No que respeuta a la valoración de los llíderes políticos, el que suma una mayor puntuación media ye Francisco Álvarez-Cascos pese a nun llegar al aprobáu, yá que recibe un 4,85 sobre 10. Javier Fernández, pela so parte, suma un 4,09; Isabel Pérez-Espinosa, un 3,57; y Jesús Iglesias, un 3,01. A nivel estatal, José Luis Rodríguez Zapatero tien una nota media de 2,73 y Mariano Rajoy, de 3,53. Esti estudiu fixóse ente’l 27 de mayu y el 1 de xunetu con 799 entrevistas.

Asturies.com

Cuba ye l'únicu estáu d'America Llatina sin desnutrición infantil


El Fondu de las Naciones Xuníes pa la Infancia (Unicef) confirmó que Cuba ye l'únicu estáu d'América Llatina sin desnutrición infantil, mientres nel mundu esisten 146 millones de neños y neñes que la sufren.

El 28% d'estos menores son d'África, el 17% d'Oriente Mediu, 15% d'Asia, 7% de Llatinoamérica y el Caribe, 5% d'Europa Central, y 27% d'otros estaos en desarrollu, precisó l'últimu informe d'Unicef denomáu Progresu pa la infancia, un balance sobre la nutrición. Cuba ye l'únicu estáu d'América Llatina y el Caribe qu'eliminó la desnutrición infantil. En medio del bloquéu económico, comercial y financieru impuestu por Estaos Xuníos dende va cuasi mediu sieglu a la islla, la Organización de las Naciones Xuníes pa l'Alimentación y l'Agricultura (FAO) reconoció los avances del estáu caribeñu na llucha contra la desnutrición.

L'Estáu cubanu garantiza una canasta básica alimenticia y promueve los beneficios de la llactancia materna, manteniendo hasta'l cuartu mes de vida la llactancia esclusiva y complementándola con otros alimentos hasta los seis meses d'edá.

Amás, entrégase diariamente un llitru lleche a tolos neños de cero a siete años d'edá. Xunta otros alimentos como compotes, xugos y viandes que se distribuyen de manera equitativa.

La ONU sitúa a la República de Cuba a la vanguardia del cumplimientu de materia de desarrollu humano.

Fonte: Infoasturies