miércoles, 16 de noviembre de 2011

Homenaxe a los mártires de Carbayín

Darréu y Nora Antifa entamen esti prósimu sábadu 19 de payares un homenaxe a los mártires de Carbayín na fosa común del cementeriu de Carbayín Altu, una convocatoria d'homenaxe pero tamién coles mires puestes nel presente y futuru d'Asturies.

La organización de mocedá d'izquierda soberanista Darréu y el coleutivu políticu, social y cultural Nora Antifa organizarán un actu n'homenaxe a los mártires de Carbayín y tolos asturianos y asturianes que nel so tiempu dieron lo meyor d'ellos lluchando contra'l facismu y por una Asturies meyor y más llibre. L'actu ta programáu pa les 13:00 hores del sábadu 19 nel cementeriu de Carbayín actu, y rezará'l llema " El meyor homenaxe siguir cola llucha". Ellí, ente l'espaciu dedicáu a estos heroes del Pueblu Asturianu les organizaciones convocantes dexarán un ramu de lloréu y realizarán un actu d'alcordanza hestórica de calter antifacista, revolucionariu y soberanista.

Per otru llau, nesti actu les organizaciones Darréu y Nora Antifa quieren espeyar la necesidá de siguir faciendo alcordanza y homenaxe a toos y toes aquelles persones que nel so tiempu dieron lo meyor de si mesmes pa ameyorar la situación d'Asturies nel so tiempu y lluchar por un mundiu más xustu ya igualitariu. Tamién trátase de dinificar la memoria coleutiva del Pueblu Trabayador Asturianu y mirar al presente y futuru ensín escaecer el continuismu franquista que supón el constitucionalismu del réximen borbónicu d'anguañu, el cual caltién unes estructures polítiques y económiques venceyaes a una minoría oligárquica y oprime la soberanía de los pueblos.

Poro, dende Darréu y Nora Antifa llamamos a acudir a esti actu pa recordar la nuesa hestoria y garrar puxu de cara a la construición d'Asturies llibre y socialista, y como non tamién, d'un mundiu onde lo prioritariu seyan les persones, non los intereses del gran capital.

¡Asturies llibre, anticapitalista y antifacista!

La Xunta Eleutoral permite votar n’asturianu pero nun dexa ufrir papeletes nesi idioma’l 20-P



La llingua asturiana torna a vivir un situación surrealista pola falta d’oficialidá. Los votantes que s’averen a les urnes el 20-P van poder votar n’asturianu, pero nun van disponer de papeletes pa ello, según denuncia Andecha Astur.


La Xunta Eleutoral tomó ayeri esta decisión tres, nun primer momentu, bloquiar les papeletes presentaes pola formación nacionalista pa la so validación. “Vistas las papeletas electorales presentadas por el Representante de Andecha Astur se acuerda la homologación de las papeletas presentadas para las Elecciones al Congreso y Senado, si bien estas papeletas no podrán ofrecerse en los Colegios Electorales el día de la votación, aunque sean válidas para emitir el sufragio (Acuerdos 14 y 27 de febrero de 1979, 12 de noviembre de 1980 y 26 de mayo de 1986, entre otros). Séllense, rubríquense y hágase devolución de las mismas con la notificación de este Acuerdo”, establez la decisión de la Xunta Eleutoral.


“Énte esta nueva espresión de l’anormalidá democrática que se vive n’Asturies, na que se mos ñeguen los nuesos drechos llingüísticos más evidentes, Andecha Astur recurrirá a lo llargo’l díi l’alcuerdu de la Xunta Eleutoral y emplaza públicamente al ‘Principado’ y a l’Academia de la Llingua Asturiana a intervenir en defensa de los drechos llingüísticos de los asturianos”, apunta la organización nun comunicáu. “Al ‘Principado’ como responsable principal de que la nuesa llingua nacional continúe ensin ser oficial y énte les reiteraes declaraciones del Gobiernu nuevu de la so intención de respetar y defender el so usu; y a l’Academia de la Llingua Asturiana en tantu qu’estatutariamente ta obligada a defender los drechos llingüísticos de los asturianos”, continúa.


Consciente del pocu tiempu que queda pa la cita del domingu, la intención d’Andecha ye la de recurrir esta decisión de la Xunta Eleutoral y facer llegar a los sos votantes potenciales papeletes n’asturianu pa que puedan exercer el so derechu a votar na so llingua materna. “Con esti alcuerdu, la Xunta Eleutoral aplica un auténticu ‘apartheid’ llingüísticu darréu que permite utilizar les papeletes n’asturianu siempres que se traigan de casa, pero prohibe la so presencia pública nos llugares destinaos a la votación. Pa esta organización política ye nidio que si nun prohibe tamién les propies papeletes débese a la sentencies del Tribunal Costitucional español que nel añu 2000 dio la razón a Andecha Astur nel sen de poder utilizar l’asturianu nes eleiciones”, apunten dende la formación nacionalista.


D’igual forma, señalen que la decisión del órganu non solo “nun asume la so obligación democrática d’ufrir a los asturianos la posibilidá d’emplegar la so llingua nacional pa votar, sinon que prohibe qu’otres organizaciones, Andecha Astur nesti casu, puedan suplir esta deficiencia”.






Fonte: Asturies.com