jueves, 8 de marzo de 2012

¿D'onde vien l'ochu de marzu como Día de la Muyer?

De toes y toos ye sabíu que l'8 de marzu ye'l Día Internacional de la Muyer, pa munchos seutores reivindicáu como'l Día de la Muyer Trabayadora, amestando asina'l componente fundamental de clas y el papel importante de la muyer nel ámbitu llaboral. Por un día, toles instituciones, partios políticos, asociaciones y organizaciones alcuérdense de les problemátiques de la muyer con independencia de la ideoloxía que se tea. Ciértamente, tamién hai coleutivos n'Asturies y en tol mundu que reivindiquen esti día pero faen un gran llabor a lo llargu l'añu de cara a la emancipación social y de xéneru de les muyeres, lo que ye dignu d'aplaudir y mos enseña'l camín a tomar. ¿ Pero d'onde vien esta data como "Día de la Muyer"?

A entamos del pasáu sieglu venti los movimientos feministes d'estremáu calter medraben por tol mundu, anqu'especialmente n'Europa, con muncha fuercia. Les reivindicaciones de les muyeres dende una perspectiva igualitarista yeren oyíes polos gobernantes, anque rara vez s'influía nel poder políticu, por nun dicir nunca. La sociedá patriarcal tenía una cadarma xabaz contra la muyer y les sos reivindicaciones y munches militantes feministes fueron asesinaes, prindaes o torturaes. Entamose a tratar d'afitar un Día Internacional de la Muyer, siendo los primeros intentos el 28 de febreru y el 19 de marzu. Nun tuvieron muncho ésitu ciértamente estes dates.

L'8 de marzu ye emplegáu por primer vegada en 1913 poles muyeres ruses pa protestar contra la inminente I Guerra Mundial. Foi importante la represión que sofrieron eses muyeres na so protesta nesi 8 de marzu. Años dempués, en 1917, les muyeres tornen a salir a cai pa reivindicar los sos drechos, finar cola guerra imperialista que taben sofriendo y en solidaridá con tolos/es trabayadores de la fábrica Putilov, que 5 díes enantes dexó nel paru a unos 30.000 obreros/es. Esti 8 de marzu, nel que les muyeres ruses amosaron la so combatividá y el compromisu y solidaridá foi un dinamizador de cara derrocar el Zarismu Absolutista y facer la Revolución Social.

Tres la Revolución Socialista d'Ochobre de 1917, con un gran protagonismu femeninu, la muyer algamó'l drechu al votu, el divorciu y l'abortu. Alejandra Kollontai promovió l'8 de marzu como Día de la Muyer Trabayadora na URSS lo que algamó ensín torgues. Depués, pasu ente pasu l'8 de marzu foi adoptándose n'otros países como Día de la Muyer y el coleutivu feminista reivindicolu como tal. Paralelamente, la Organización de Naciones Unies (ONU) tardó en reconocer l'8 de marzu como Día de la Muyer más de 60 años.

La hestoria tapecía y manipulada.

Como se pue ver, la Revolución Socialista de 1917 yá tuvo un fondu calter de xéneru pa los años que trescurríen, con una mentalidá estremada a la qu'hai anguañu. El bloquéu de la ONU al 8 de marzu ye más que sinificativu y da a entender el pocu enfotu de los grandes muerganos capitalistes en reconocer la dignificación de la muyer, inda más si venía de la man del socialismu de Marx, Engels y Lenin.

Anguañu, dende los más facistes ( agora lliberales o neo-lliberales) a los socialdemócrates anti-marxistes reconocen l'8 de marzu como propiu y reivindiquen como suyes dalgunes causes del feminismu, anque siempres dende la folclorización más absoluta y con pocu envís de tresformar la realidá y superar la sociedá patriarcal, inclusu faciendo un analis que ñega la esistencia del patriarcáu. Esto mos lleva a ver que nun se pue analizar la igualdá de xéneru ensín facer enantes un analis críticu de la realidá social de división de clases esistente ya interrelacionar dambes variables.

Poro, ye perimportante l'aporte del socialismu revolucionariu a la causa feminista y a la emancipación de la muyer, y tamién sinificativu que la sociedá burguesa coles sos estructures de poder tapeza esa aportación del socialismu a la hestoria de la humanidá y de la muyer, tanto como persona como ser social. Inevitablemente, la hestoria da lleiciones y nesti casu solo podemos sacar como conclusión que queda muncho por facer pa baltiar el patriarcáu y pa ello la llucha feminista tien de tornase en revolucionaria y saber comprender el trescursu y la evolución de la llucha de clases, pues les persones, muyeres y homes, son quien tienen de decatase de que la muyer ta doblemente oprimida: como muyer y como trabayadora. Y lo que ye entá pior, nel casu d'Asturies tríplemente, como asturiana tamién tien enriba la opresión nacional.



¡Puxa la muyer trabayadora!



¡Abaxu'l patriarcáu y el capital!