miércoles, 14 de marzo de 2012

Abusos del Marqués de la Romana


“…falaremos del xeneral de la Romana, al que los soldaos españoles solíen llamar el «marqués de les Romeríes», poles sos perpetues marches y contramarches. (Enxamás nun entablaba combate sinón cuando daba la casualidá de qu’elli taba ausente). Esi xeneral, al ser aventáu de Galicia por Soult, entró n’Asturies en calidá de delegáu de la… Xunta Central. El so primer actu consistió n’enemistase cola Xunta provincial d’Uviéu por mor de les sos midíes, enérxiques y revolucionaries, que provocaron l’odiu de les clases privilexaes. Llevó les coses hasta l’estremu de disolver la Xunta y sustituyir a los sos miembros poles sos propies criatures. Informáu’l xeneral Ney d’estes disavenencies surdíes nuna provincia qu’ufriera una resistencia xeneral y unánime a los franceses, llanzó de secute les sos tropes contra Asturies, aventó d’ellí al «marqués de les Romeríes», entró n’Uviéu y lu saqueó per trés díes. Cuando los franceses evacuaron Galicia a fines de 1809, el nuesu marqués y delegáu de la Xunta Central entró n’A Coruña, concentró nes sos manes tola autoridá, suprimió les xuntes de distritu que se multiplicaren cola insurreición y les reemplazó por gobernadores militares; amenazó a los miembros de diches xuntes con persiguilos, y persiguió efeutivamente a los patriotes, manifestando estraordinaria benevolencia para con tolos qu’abrazaren la causa del invasor y procediendo en tolos demás aspeutos como un babayu nocivu, incapaz y caprichosu. Y ¿cuáles fueren los erros de les xuntes provinciales y de distritu de Galicia? Eses xuntes ordenaren un reclutamientu xeneral ensin esceiciones pa clases nin persones, impunxeren tributos a los capitalistes y propietarios, amenorgaren los sueldos de los funcionarios públicos, ordenaren a les congregaciones relixoses que punxeren a la so disposición los ingresos guardaos nes sos arques; nuna pallabra, adoptare midíes revolucionaries. De magar l’arrivada del gloriosu «marqués de les Romeríes», Asturies y Galicia, les dos provincies que más se distinguieron pola so unánime resistencia a los franceses, poníense al marxe de la guerra de la Independencia cada vez que nun se víen amenazaes por un peligru inmediatu d’invasión.

Karl Marx.
New York Daily Tribune,
27 d’ochobre de 1854″

Asoleyáu na páxina del Ateneu Cultural Xuan María Acebal.

Concentración de CSI n'Avilés escontra la reforma llaboral.


"A Laponia, vamos mandar al Gobiernu, a la Patronal y a la so Reforma Llaboral”.
Con esti llema, la Corriente Sindical d’Izquierda va entamar una concentración escontra la Reforma Llaboral, el prósimu vienres, 16 de marzu, a les 19:00 h., n’El Parche (pza. l’Ayuntamientu) d’Avilés.
Pa la CSI, esta Reforma Llaboral llegaliza’l despidu llibre y gratuítu, impón condiciones llaborales propies de la Edá Media, torna a la mocedá en man d’obra esclava y, a la fin, ta fecha al dictáu d’una Patronal cavernícola, dimpuesta a saquear fasta’l caberu euro que-yos queda nel bolsu a los y les trabayadores.

Esti sindicatu nun va, nin siquier, a entrar a valorar denguna triba de negociación y alvierte a les cúpules sindicales de CCOO y UXT, del grave enfrentamientu col conxuntu la clas obrera al que van vese embocaos, en casu de querer llevar alantre tala negociación.

Pa la CSI, a los y les trabayadores namás nos queda una igua: ganar na cai lo que nos quiten nos despachos.

Paraos y paraes del Nalón recuperen l'Adepavan

Siguen los movimientos vindicativos de los paraos y paraes d'Asturies.
Un grupu d'unes 30 persones pertenecientes al coleutivu de persones en situación de desemplegu, integrantes de l'aniciativa "Los llunes al sol", cola que dende va tiempu los paraos y paraes de la zona'l Nalón vienen concentrándose delantre la Casa Conceyu de Sama, anunciaron la recuperación de l'Adepavan, Asamblea de Defensa de los Paraos del Valle'l Nalón.

L'Adepavan foi una hestórica asociación qu'agrupaba a persones ensin trabayu de les cuenques, y que xugó un papel d'importancia na estaya vindicativa durante dellos años. Agora, según despliquen dende los nuevos miembros, "nes Cuenques nun fuimos nin p'atrás nin p'alantre; tamos na mesma situación que n'anterior etapa de l'Asamblea". Poro, anuncien que presentarán prósimamente un calendariu de movilizaciones pa combatir la emigración forciada de la mocedá, l'alta tasa de desemplegu y la falta d'espeutatives de futuru por mor del declive económicu.

Fonte: Infoasturies