viernes, 6 de abril de 2012

Biblioteca dixital de Frayando Cadenes

Nesta biblioteca vas poder atopar dalgunos testos marxistes, anti-imperialistes, antifacistes, nacionalistes o simplemente asturianos non españolistes. El finxu d'esta entrada, a la que vas poder acceder continamente al travíes d'una imaxe-enllaz a la mandrecha d'esti blogue ye espardir lliteratura crítica, principalmente de cálter revolucionario. L'envís de tou esto ye que les persones del soberanismu asturianu y toles persones con un mínimu de concencia crítica puean acceder a dalgunos testos clásicos en formatu dixital y en llingua asturiana. La torna de lliteratura crítica y revolucionaria ye una forma más de normalizar y dignificar el nuesu idioma nacional y camentamos que ye una forma de contribuyir a la pervivencia de la propia llingua dende les nueses posiciones polítiques ya ideolóxiques.
Como podrás ver, nesta biblioteca nun hai muncho entá, pero pasu ente pasu vamos facer por dir enanchandola con dellos autores y/o publicaciones que consideremos relevantes. L'oxetivu ye facer dientru del Blogue Frayando Cadenes un espaciu que sirva de biblioteca patriota, n'asturianu y de perfil revolucionario. S'asoleyaran fragmentos, conferencies, artículos, investigaciones o llibros d'autores estremáos, pero tamién pue ser que s'espublicen testos propios d'organizaciones si s'atalanta necesariu o interesante. En casu d'asoleyar dalgo nesta biblioteca en llingua castiellana s'alvertirá na espublización. Si quies aportar tú tamién nun duldes n'unvianos la to dixitalización y/o torna al corréu frayandocadenes@gmail.com Esti blogue espubliza material d'otres fontes, señalando l'orixe del documentu nesi casu y citando la fonte.

Academia de la Llingua Asturiana
Institución que se creó en 1980 y ye l'espaciu más institucionalizáu que tien l'idioma'l país. Trabaya n'investigación, llabor editorial, educativa, organización d'eventos, pedagoxía, campu normalizador o nel campu los drechos civiles, ente otres xeres.
Informe sobre la represión y non reconocencia de los drechos llingüísticos n'Asturies.

Vladimir Ilich Ulianov "Lenin"
Fundaor, importante teóricu y cabezaleru del Partíu Bolchevique. Dirixió la Revolución Socialista Rusa de 1917 y aportó grandes obres y construcciones teóriques al socialismu científicu entamáu por Marx y Engels.

                                                                    
El nuesu programa (Torna y dixitalización del blogue "Andecha Obrera")
Les xeres del proletariáu na presente Revolución (Torna y dixitalización blogue "Andecha Obrera")
Karl Marx
Co-fundaor de la práutica y filosofía del socialismu científicu. Afitó los pegoyos del marxismu y fundó la Lliga Comunista y la I Internacional.





James Connolly
Cabezaleru nacionalista y revolucionario irlandés. Destacó por amestar les idees soberanistes y patriótiques de la Irlanda a la gueta la independencia coles idees y la práxis marxista. Bona parte del nacionalismu políticu irlandés parte d'ellí.

Socialismu y Nacionalismu

¿Antipatrióticu?





Fidel Castro Ruz
Dirixente de la Revolución Cubana. Ye dende hai décades un de los mayores ideólogos y referentes del movimientu revolucionario internacional, sobre manera n'America Llatina. El so gran valir destaca na defensa d'un patriotismu cubanu de calter socialista. Un de les grandes personalidaes del sieglu XX y parte'l XXI y gran referente a la hora d'espeyar les contradicciones del imperialismu mundial.

Los superrevolucionarios





Conceyu Bable
Conceyu Bable foi una asociación política y cultural asturiana, mui cercana a postures nidiamente nacionaliegues y qu'axuntó a munches persones esmolecíes pola cultura del país, la llingua, el bientar xeneral d'Asturies y la soberanía de la nación ente 1974 y la década de los 80. Primer organización nacionaliega constituyía nesti país.




Conceyu Nacionalista Astur

El Conceyu Nacionalista Asturianu (CNA) foi'l primer partíu políticu d'Asturies nacionaliegu dafechu y socialista revolucionario. Algamó más de 8.000 votos pal senáu en 1979 y tuvo actividá ente 1976 y 1981, cuando dellos militantes fueron represaliaos nuna gran operación de la policia española. Espublizó una revista propia baxo'l títulu Asturies Dixebrá.






Ho Chi Minh
Cabezaleru del Partíu Comunista de Vietnam y del movimientu pola lliberación nacional de la so patria. Derrotó a los imperialistes franceses y afitó bases guerrilleres de gran caláu. Morrió enantes de ver al so pueblu trunfar contra l'enemigu imperialista yanki.


Georgi Dimitrov
Cabezaleru comunista búlgaru. Foi presidente de la III Internacional y dirixió la llucha antifacista en Bulgaria, onde foi presidente. Aportó obres alredor de la ñatura'l facismu, coles que comprender meyor el cáncanu facista y xenófobu y la so relación col gran capital.



Antonio Gramsci 
Ñembru fundaor del Partíu Comunista Italianu. Arrestáu en 1926 y condergáu a venti años de prisión polos facistes aportó grandes obres y conceutos sobre la hexemonía de vanguardia marxista, les griesques de posiciones o'l papel de la inteleutualidá.

Exércitu Republicanu Irlandés
Canalización de la llucha armada del pueblu irlandés na so llucha de lliberación nacional escontra l'Imperiu Británicu. Exércitu popular nacionaliegu y tradicionalmente izquierdista, anque finó con munches dixebres d'estremaes ideoloxíes.

El llibru verde  (torna y dixitalización del Blogue "Acción y Política")

Movimientu Comunista d'Asturies
Partíu comunista fundáu en 1975 col so I Congresu, mui averáu ideolóxicamente al maoísmu y que furrulaba a nivel estatal. N'Asturies actuó baxo'l nome "Movimientu Comunista d'Asturies" en determinaes ocasiones foi abondo cercanu a la cuestión nacional. Foi pali que pali arrenegando de la llínia orixinal y depués la so bas social formó Lliberación, integrada anguañu n'Izquierda Xunida.


Gaspar Melchor de Xovellanos
Pernomáu ilustráu xixonés, figura clave de la ilustración n'Asturies y nel Estáu Español y represaliáu políticu, consecuencia de ser un adelantáu al so tiempu. Nunca renegó de la identidá del país, les sos instituciones y la so autonomía, anque la hestoria española tapez la so figura y españoliza a la mésma d'una forma esaxerada.
Yasser Arafat

Cabezaleru de la Organización pa la Lliberación de Palestina (OLP), de l'agrupación armada Al Fatah, Presidente de l'Autoridá Palestina y Premiu Nobel de la Paz.



Andecha Astur
Organización política fundada en 1990 de calter nacionalista y socialista revolucionaria qu'ainda güei prosigue'l so llabor. Desenrrolló un gran llabor na defensa de los drechos llingüísticos, l'axitación en clave nacional, la denuncia política de la represión o l'amestura de presupuestos marxistes de tipu socialista al nacionalismu asturianu. Anguañu prosigue la so actividá.

Partíu Comunista de los Trabayadores d'Asturies
El Partíu Comunista de los Trabayadores d'Asturies ye'l nome que recibe la federación qu'hai nel nuesu país del Partíu Comunista de los Trabayadores, partíu que surdió de la oposición d'izquierda (OPI) dientru'l PCE.



Noam Chomsky
Llingüísta, filósofu y activista estáuxunidense. Perconocíu en tol mundu pola so actividá teórica crítica escontra'l sistema capitalista vixente y escontra la política esterior de los EEXX. Autodenomáu políticamente como anarcosindicalista, si bien los sos xuicios y les sos aportaciones teóriques nun tienen un puntu de partida marxista ye bien ciertu que la so obra tien gran valir a la hora de desmontar el papel imperialista d'Estáos Xuníos nel mundu.
Diez estratexes de manipulación mediática

Documentu: Programa del Partíu Comunista d'Indochina (1930).

Esti blogue ufre a los sos llectores el Programa del Partíu Comunista d'Indochina (1930) en formatu PDF y tornáu a la llingua d'Asturies. Nesti curtiu pero interesante ya hestóricu documentu'l partíu d'Ho Chi Minh espresa'l so programa a curtiu-mediu plazu na fas de llucha d'emancipación nacional y social. Un programa que venció al imperialismu francés y yanki a bas de muncha llucha y sangre, siendo Vietnam un pueblu qu'humildó y dexó n'evidencia al imperialismu más agresivu y xabaz.

El documentu tien abondo valor hestóricu, y anque nun ye un gran material formativu espeya perbien como tien de ser un programa revolucionario y como dirixise al pueblu. Como podemos ver, el tio Ho y los sos collacios y collacies s'espresaben nun llinguaxe mui corriente, cola fin d'averase al pueblu y de nun elitizar los sos discursos. Lo ciertu ye qu'esi aspeutu quiciabes fuere definitivu pa la victoria del so partíu y del pueblu de Vietnam y l'algame de la so soberanía nacional y social. El camín qu'emprendió Vietnam na so llucha tien de ser exemplu pa toles naciones oprimíes del mundu, pues nun hai independencia nin soberanía nacional ensín independencia y soberanía económica.

El documentu pues descargalo nel enllaz d'enrriba o nel que vien darréu:

https://rapidshare.com/files/809506005/programa_PCICH_oh_chi_min_.pdf
https://rapidshare.com/files/809506005/programa_PCICH_oh_chi_min_.pdf
https://rapidshare.com/files/809506005/programa_PCICH_oh_chi_min_.pdf
https://rapidshare.com/files/809506005/programa_PCICH_oh_chi_min_.pdf

El capitalismu sigui colos sos asesinatos

Un ciudadanu griegu, fartu de recoyer comida de la basoria y pasar les penuries que ta imponiendo'l capital a les persones decidió quitase la vida con un tiru na tiesta. Los medios recoyeron la noticia porque nun hai más remediu y porque la situación en Grecia ye yá incaltenible pal capitalismu.

Hai un mes, en Xixón, pasó lo mesmu, con una persona que suicidose nun conocíu centru comercial de la villa asturiana. Los medios de comunicación asturianos pasaron de la noticia, yá que los psicólogos encamentaron nun dar bombu al casu. Esi home, taba a les puertes del deshauiciu y dexó un cartelu nel que dicía que foi imposible pa él pagar la hipoteca.

El sistema capitalista crea nes persones estes circunstancies y situaciones y los sos medios de manipulación espeyan la so verdá, parcialícenla y a vegaes, como ye'l casu, escuendenla y nun asoleyen un res al respeutu. Nesti casu nun interesaba espeyar les bondaes d'esta democracia y del llibre mercáu. El mieu entama a aportar a les estructures, les bases o los pegoyos del sistema capitalista español. Solo fai falta que la xente entame a comprender que la problemática de fondu ye qu'hai un conflictu ente clases sociales y que los más tan oprimios polos menos, los cuales tan emplegando "la crisis" como escusa perfecha pa robar tolos drechos y prestaciones sociales a los más, algamáes con muncha sangre y muncha llucha. Hai d'aparar les agresiones del capital y preparar l'ataque del pueblu, con trabayu, organización, concienciación y formación. Asturies sedrá la tumba'l capital.

El Gobiernu d´España mete un retayu a los presupuestos d´Asturies del 8,8%

Los Presupuestos Xenerales del Estáu pal 2012 acuten p’Asturies una inversión de 506,95 millones d’euros, un 8,8% menos que la que recibió l´añu pasáu.

Asturies nun ye´l País onde más se nota la tisoria del Gobiernu d´España a la hora de controlar el déficit públicu, ye´l segundu, per detrás de la comunidá autónoma de Castiella-La Mancha, onde menos cai la inversión, si nun se cuenten los dos únicos países que van recibir más fondos que l’añu pasáu: País Vascu y Galicia.

La infraestructura que va llevar una suma mayor del Estáu ye la Variante de Payares, onde va invertir anguaño 210,58 millones d’euros, 25,38 millones d’euros más que nel 2011. Otra de les más importantes ye la inversión na Autovía del Cantábricu, que pasa de los 94 millones que recibió l’añu pasáu a los 67 millones d’esti añu, repartíos ente los tramos Llanes-Pendueles, Pendueles-Unquera, Navia-Tapia, Outur-Vil.lapedre, Muros-Las Dueñas y l’enllaz de San Roque. Nos presupuestos d’esti añu aparecen partíes nueves en comparanza col añu anterior, como 40,4 millones destinaos a pagar espropiaciones, 34 millones d’un empréstamu por El Musel y 5,8 millones destinaos a l’Autopista del Mar. En materia de comunicaciones ye tamién significativa la medría na inversión nel Aeropuertu d’Asturies, que xube de 4,4 millones a 12,8.

Una partida rellacionada cola financiación territorial que sí sube en comparanza col añu 2011 ye la de les tresferencies a les Comunidaes Autónomes, que medra nun 9,7%, hasta algamar los 27.734 millones d’euros. Sicasí, los Presupuestos Xenerales del Estáu nun recueyen la cesión de tributos estremada por comunidaes, polo que nun ye posible saber en que midida varia esta cantidá en comparanza col añu 2011. Sí se conoz el montante destináu a Asturies con cargu al Fondu de Suficiencia, un mecanismu destináu a cubrir la diferencia ente la necesidá de financiación de cada autonomía y qu’anguaño va tar nos 299 millones d’euros, 10 millones menos que nel 2011. Nel otru mecanismu destináu a iguar los desequilibrios económicos ente comunidaes, los Fondos de Compensación Interterritorial, Asturies ve menguaos los ingresos nun 18%, hasta llegar a los 24.838 euros.

Amás, el ministru de Facienda y Alministraciones Públiques, Cristóbal Montoro, na rueda de prensa depués de la presentación de los presupuestos nel Congresu, mostróse inflexible tocante a los topes de déficit de les Comunidaes Autónomes. En concreto, sobre los pactos pa formar Gobiernu n’Asturies y Andalucía aseguró que los alcuerdos ente los partíos van tener que respetar los compromisos de déficit públicu y alvirtió que, si dalguna fuercia nun ta convencida d’ello, que nun se meta nel Gobiernu, nuna alusión velada a Izquierda Xunida, que yá mostrara la so oposición a los topes de déficit impuestos a les Comunidaes Autónomes, al considerar que respetalos diba obligar a recortar en servicios esenciales, como sanidá, educación y bienestar social.