viernes, 27 de abril de 2012

Nuevos documentos na biblioteca.

La nuesa Biblioteca Dixital yá cunta con dos documentos más na so llista que podeis descargar en formatu pdf calcando nel títulu los mesmos. Per un llau presentamos un nuevu documentu d'Ho Chi Minh y el Partíu Comunista de Vietnam, entitulada Aiciones que "tienen de faese" y que "nun tienen de faese", onde s'afiten una riestra d'aiciones a considerar pa bien y mal, y onde se toma como básicu'l respetu a les cultures tradicionales de la cultura nacional vietnamita. Tamién nesi documentu surden cuestiones alredor de la posición nesi momentu respeutu a lo "místicu" y les creencies.

Per otru llau, podeis baxalos l'artículu de James Connolly entituláu ¿Antipatrióticu?, nel cual el llider marxista ya independentista irlandés reflexona sobre la llucha social y de clases y la so rellación con conflictu nacional n'Irlanda y fai un analis hestóricu de ciertes reivindicaciones sociales que fueron de la man de les nacionales propies del conflictu ente Irlanda y l'Imperiu Británicu.

Si quereis facer dalguna aportación a la biblioteca nun teneis más qu'unviar lo que vos pete al correu frayandocadenes@gmail.com

Mayu entama con convocatories perimportantes pal Pueblu Asturianu.

Esti mes de mayu, como tolos años, vien bien cargáu de convocatories y movilizaciones, dos de les cuales son siempres perimportantes. Per un llau, el prósimu martes ye 1 de mayu, Día de la Clas Trabayadora y pol otru'l vienres 4 de mayu ye'l Día de les Lletres Asturianes.

Asina, esti prósimu martes, 1u de mayu, los sindicatos asturianos de clas, CSI, SUATEA y CXT entamen la yá tradicional manifestación en Xixón. La convocatoria partirá de la céntrica Plaza L'Humedal xixoniega, a les 12:00 hores. Dende dichos sindicatos indiquen que sedrá una convocatoria col envís de baltiar la reforma llaboral, la represión y los recortes sociales. Esi mesmu día amás,cellebrando'l 1u de mayu, al finar la manifestación les organizaciones soberanistes y socialistes Andecha Astur y Darréu entamen una espicha popular nel Llar L'Ayalga de Xixón a les 14:30 hores.

Non menos importante ye la manifestación del prósimu vienres 4 de mayu. Na Estación del Norte d'Uviéu a les 19:30 hores escomencipiará la manifestación pola OFICIALIDÁ, entamada pola Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana, manifestación que por desgracia repítese añu tres añu ensín que l'estatus xurídicu del idioma'l país camuda y siga la humildación pal nuesu pueblu asturianu, lo que conlleva la desapaición del bable o asturianu pali que pali.


Nun planu más institucional, esi mesmu vienres cellebrase'l XXXIII Día de les Lletres Asturianes, qu'entama como tolos años l'Academia de la Llingua Asturiana y qu'entama depués de la manifestación. Los actos del Día de les Lletres entamen a les 20:30 hores nel Teatru Filarmónica d'Uviéu y van consistir nuna riestra d'actuaciones musicales y lliteraries y nuna Xuntra Estraordinaria d'académicos.

¡Esti mayu movilízate! ¡Por Asturies, la nuesa cultura, los nuesos drechos, la soberanía y la xusticia social! ¡Puxa Asturies llibre y socialista!