viernes, 4 de mayo de 2012

La moza acusada de golpiar a Álvarez Areces en L'Humedal acepta una pena de dos años pa evitar la cárcel

“Equí hai una inxusticia permanente y un acosu y derribu, nesti Estáu, nesti país y nesta Sala, sobre manera”, espresó nel actu de conformidá la moza acusada de golpiar nel 2010 a Vicente Álvarez Areces. Aceptó una pena de dos años.

La vista oral, señalada ayeri, a les 10.30 hores, na Estaya Octava de l'Audiencia Provincial, con sede en Xixón, nun se llegó a celebrar. V.S.T. viose obligada a aceptar una pena de dos años, una multa de 360 euros y una indemnización de 300 euros al d’aquella presidente del país pese a que nun sufrió mancadura nenguna. D’esta forma, evitaba entrar na cárcel al nun tener antecedentes penales. Xunto a la moza acusada xulgábase tamién a la so madre, C.H.T.F., qu'aceptó una multa de 90 euros por tratar de torgar la detención de la so fía mordiendo supuestamente na mano a un axente del Cuerpo Nacional de Policía, y el pagu d'una indemnización de 30 euros al axente.

Nel actu de conformidá, que foi n'audiencia pública, V.S.T., nel so derechu a unes pallabres caberes, criticó'l procesu siguíu contra ella y la so madre. "Equí hai una inxusticia permanente y un acosu y derribu, nesti Estáu, nesti país y nesta Sala, sobre manera", indicó, mentes que la so proxenitora llendóse a indicar que "Garzón tenía razón". Pela so parte, l'abogada de les acusaes, Xulia Fernández, tresmitió, en nome de los sos clientes, que se sienten "maltrataes pol sistema" y que nun deseen salir a la lluz pública. Precisó que nenguna de los dos tien antecedentes nin tuvieren "nunca" problemes cola Xusticia.

Añadió que la moza niega los fechos, pero qu'aceptó l'acuerdu de conformidá pa evitar entrar en prisión, dao que con dos años de pidimientu de condena y ensin antecedentes, nun va tener que dir a la cárcel. Dambes muyeres, mientres l'actu en sesión pública, tapeciéronse pa evitar que les fotografiaren con un papel nel que podía lleese 'Prensa manipuladora'. Nel esterior del Xulgáu, mentanto, delles decenes de persones concentráronse n'apoyu a les procesaes. L’organismu antirrepresivu Sofitu ye ún de los coleutivos que tán trabayando enforma pa visibilizar esta inxusticia y p’ayudar económicamente a les dos muyeres nel pagu de les multes.

La Fiscalía d'Área de Xixón solicitaba de primeres una condena de cuatro años de prisión y el pagu d'una multa de 1.920 euros pa l'acusada. El Ministeriu Públicu caltién que, sobre les 16.20 hores del 9 de xunetu del 2010, por cuenta de la celebración de la XXIII Semana Negra de Xixón, llegó'l Tren Negru a la estación de la Plaza de L’Humedal, nel que viaxaba, ente otros, Álvarez Areces nel exerciciu de les funciones propies del so cargu. Con caráuter previu, estableciérase nel llugar un gordón de seguridá, dao que se concentraren munchos trabayadores en protesta pola so situación llaboral. Ente elles alcontrábase l'acusada V.S.T., que, amás d'increpar a Álvarez Areces, dio-y un manotada na cabeza, ensin llegar a causa-y lesión dalguna.

Nel cursu de la detención, y mientres conducíen a l'acusada al vehículu policial, la so madre, C.H.T.F., pa tratar de torgar la detención de la so fía, y según la versión de l'acusación, llegó a morder na mano a un axente del Cuerpu Nacional de Policía, ensin que tuviera nengún día impidíu pa les sos ocupaciones habituales. Nun-y quedaron secueles.

Una cayida provoca a Álvarez Areces una fractura nel brazu

L’agora senador, Álvarez Areces, cayó al suelu de forma accidental el vienres pasáu, fracturándose l’húmeru. Fontes socialistes señalaron que l’ex presidente del país recuperándose de la lesión con normalidá.

Fonte: Asturies.com

Otra sentencia más escontra la represión del gobiernu Areces al asturianu

Una vegada más un tribunal, agora’l Tribunal Supremu, tien que salir en sofitu del asturianu, desestimando un recursu de casación puestu pola Alministración del Principáu d’Asturies y que, como se deduz de la sentencia de 24 d’abril del 2012, nun tenía defensa nin xacíu dalgunu (y penriba, conderguen a l’Alministración al pagu d’unes costes de 3.000 euros).

Nesti casu, tratábase d’un recursu escontra la Resolución de la entós Conseyería d’Educación y Ciencia, pola que s’obligaba a qu’hubiere ocho escolinos pa tener derechu a clas d’asturianu.

El Tribunal valtia una tres d’otra les razones de l’Alministración:

a) Escontra lo que diz el recursu de qu’esa esixencia d’ocho escolinos vien sofitada no qu’afita la Llei orgánica d’Educación tocante a les previsiones presupuestaries sobre la materia, el Tribunal dexa mui claro que nun hai tala cosa y que la llende presupuestaria de la que fala la Llei nun «predetermina una forma de actuación, resultado o concreta forma de organizar el servicio».

b) Sobre l’alderique que tien que ver cola «infracción» de llexislación básica del Estáu (Real Decretu 1631/2006), el Tribunal refierta-y a l’Alministración que la normativa básica «puede ser mejorada por las Comunidades Autónomas» (plasma que nel Principáu nun se sepa un principiu tan básicu), amestando que «así ha sido por el artículo 10 de la Ley 1/1998, de 23 de marzo, de Uso y Promoción del Bable/Asturiano» Y termina:

«Por tanto, ninguna infracción se produce por la sentencia del Real Decreto estatal que ha sido desplazado por la regulación legal autonómica».

c) Tamién quería’l Principáu que’l Tribunal xulgara l’adautación del resolvimientu recurríu a la Llei d’usu y promoción del asturianu. La sentencia vuelve a dar otru «palu» a l’Alministración: «..y, son de sobra conocidas las limitaciones que a esta Sala afectan a lo hora de revisar, o en este caso establecer por sí, un análisis de este tipo….la interpretación del Derecho autonómico debe quedar excluida del análisis en sede casacional». Como se ve, eses llendes que «son de sobra conocidas» nun lo son pa l’Alministración del Principáu d’Asturies.

Y como remate, unes costes de 3.000 euros a pagar por tolos asturianos.

Esto llévanos a pensar sobre l’usu torcíu de los recursos, cuando, como nesti casu, yera perfácil saber cuálu diba ser el resultáu.

Pa finar, el nuestru agradecimientu a CC.OO., la parte actora nesti pleito.


Uviéu, 3 de mayu de 2012.


Pol Aconceyamientu de Xuristes pol asturianu, el so Presidente


Xosé María Estrada Janáriz.

SUATEA esixe la execución inmediata de la sentencia qu’anula la ratio mínima pa cursar asturianu

La sentencia qu’anula la ratio mínima pa cursar Llingua Asturiana supón “un gran avance”, según SUATEA. El sindicatu del sector educativu esixe’l cumplimientu inmediatu del fallu del Supremu y critica'l llabor del Executivu anterior y del d'anguaño.

El Sindicatu Unitariu y Autónomu de Trabayadores de la Enseñanza d’Asturies (SUATEA) felicitóse por esta resolución xudicial que desanicia la norma qu’obligaba tener un mínimu d’ocho alumnos pa qu’un centru educativu de Secundaria dea Llingua Asturiana. “Ye una gran noticia pal avance firme na normalización llingüística del nuestru idioma, y un frenu a les actuaciones contraries al so desarrollu realizaes pol Gobiernu anterior y el d'anguaño", asegura. SUATEA critica al Gobiernu porque, "pese a qu'en declaraciones na prensa manifiéstase favoratible a l'aplicación de la Llei d'Usu, na práutica incúmplela dafechu. Asina, el sindicatu recuerda “cuando caltuvo'l recursu de casación que perdió con esta sentencia por llealtá institucional; cuando nun atendió la demanda de más de 30 alumnos y alumnes de les escueles de Bual y Grandas de Salime plantegada dende primeros de cursu y testonamente reivindicada por SUATEA énte Xefe de Personal Docente; cuando sólo s'escolariza nesta aréa al 12 por cientu del alumnáu d'Educación Infantil y se niega esti derechu a los pas, mas y centros educativos que lo solicitaren; cuando se caltién la optatividá d'elleición ente Llingua Asturiana y otres árees como segunda llingua estranxera, aniciu profesional, proyeutos…; y contra'l criteriu de voluntariedá recoyíu nel artículu 4 de l'Estatutu Autonomía d'Asturies y la mesma Llei d'Usu".

Por último, amuesa la so satisfaición porque la noticia recibióse "na fecha más afayadiza pa la so celebración, nel XXXIII Día de les Lletres Asturianes”. Amás, SUATEA confirmó que festexará la sentencia del Supremu participando na manifestación convocada pola Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana pa les 19.30 hores d’esti vienres na Estación del Norte d’Uviéu pa reivindicar “la oficialidá pal nuestru idioma".

Fonte: Asturies.com