jueves, 24 de mayo de 2012

El nacionalismu d'izquierdes robla un manifiestu conxuntu pol 25 de mayu

Les organizaciones Bloque por Asturies-UNA, Bloque de la Mocedá Asturianista, Xunta Cultural Rebelgu, Axenda Alternativa Asturiana, Darréu, Asociación Cultural N'ast y Andecha Astur tán acabante roblar un manifiestu conxuntu por mor del aniversariu del 25 de mayu de 1808 nel que reclamen que nun s'use a Asturies "como llaboratoriu de pruebes pa una recentralización del estáu".
MANIFIESTU 25 DE MAYU 1808-2012
Un 25 de mayu de 1808 foi proclamada la soberanía asturiana nel contestu de la invasión bélica francesa. Entós la Xunta Xeneral d’Asturies proclamose soberana dafechu, como consecuencia de la movilización y presión d’unes clases populares que tomen la pallabra como actores políticos n'arena pública, siendo asina demientres esi periodu la institución política cimera d'esti País ensín nenguna interferencia d’instituciones foriates. Asina la Xunta Xeneral asumió tolos atributos de poder soberanu: entamó l'Exércitu Popular Asturianu, que lluchó hasta la victoria escontra les fuercies de Napoleón, foi creada la la bandera de la nuesa Patria y foron unviaos embaxadores internacionales a Inglaterra p’algamar un alcuerdu de collaboracción d’Estáu a Estáu escontra’l común enemigu francés.

 

Anguañu, esi 25 de mayu de 1808 ta escaecíu pol Pueblu Asturianu gracies a la manipulación hestórica y l'esborriamientu identitariu fechu demientres sieglos pol sucursalismu españolista. Pocos de los nuesos paisanos y paisanes saben qu'hai 204 años Asturies foi una estatalidá dafechu soberana y articuló unes estructures polítiques y militares al marxe de cualesquier marcu español. Poca xente conoz esi capítulu perimportante de la hestoria del nuesu País, esa manifiestación d'un pueblu, l'asturianu, qu'arguyosu de sí mesmu y naguando la llibertá escoyó'l camín de la soberanía y la autoorganización. Esti llamentable escaezu de la nuesa hestoria nun ye casualidá, respuende a los intereses de les élites oligárquiques asturianes y del estatalismu español afitáu dientru y fuera d'Asturies.

Poro, en viendo que los nuesos políticos y cabezaleros oficiales escaecen y sienten vergoña pola nuesa identidá y la nuesa hestoria, les organizaciones y colectivos Axenda Alternativa Asturiana, Andecha Astur, BA-UNA, Bloque de la Mocedá Asturianista, Darréu, N'ast y Xunta Cultural Rebelgu pidimos qu'esti día seya reconocíu pola so importacia hestórica y esiximos que los conceyos y la Xunta Xeneral entamen actividaes de cellebración, recuperación hestórica y reivindicación del 25 de mayu como día nel que les asturianes y los asturianos, arguyosos del so País y amando la llibertá, proclamaron la soberanía de les sos instituciones nacionales por mor de la llucha ya axitación popular. Amás, nestos díes tamos viendo como'l Gobiernu del Reinu d’España sigui coles imposiciones y quier emplegar a Asturies como llaboratoriu de prebes pa una recentralización del Estáu, lo que fai que l'espíritu y el valor del 25 de mayu como día clave pa una Asturies que quiera decidir por sí mesma siga siendo pernecesariu y clave pal nuesu futuru.

¡PUXA'L 25 DE MAYU!

¡PUXA ASTURIES!

Fonte: Asturnews