martes, 24 de julio de 2012

Conceyu Abiertu sofita la llucha obrera y popular.


Pallabres de Mariu Arbesú, recién escoyíu coordinador nacional de Conceyu Abiertu, a la TPA. El coordinador d'esti proyeutu a nivel nacional tresmite'l so apoyu a los enzarraos pero tamién cinca en que tolos seutores de trabayadores tienen de rebelase y lluchar polos sos drechos si queremos aparar el desmantelamientu que tan llevando alantre cola escusa de la crisis.

Andecha Astur alerta del riesgu de colapsu poblacional

Los nueos datos del INE confirmen qu’Asturies tá sometía a un auténticu xenocidiu
Les polítiques socioeconómicas aplicaes pol Estáu español sobro Asturies obliguen a la nuesa mocedá a emigrar y consiguen el so oxetivu d’algamar un xorrecimientu poblacional negativu.

Les proyeiciones del Istitutu Nacional d’Estadística (INE) confirmen que nel primer semestre del añu 8.250 asturianos viéronse obligaos a emigrar y qu’esta sangría poblacional nin siquier viose compensada pola entrada d’inmigrantes, colo que’l saldu migratoriu ye negativu, lo que conxuntamente col descensu de la natalidá y l’avieyamientu poblacional, lleva a Asturies a una situación de despoblación pergrave, un auténticu xenocidiu.

Andecha Astur va años que vien denunciando cómo son más de 18.000 los asturianos qu’añu ente añu vense obligaos a emigrar de resultes de les polítiques sociu-económiques aplicaes pol Estáu español sobro Asturies, pero estos nueos datos son entá más graves, darréu que faen referencia a les presones que modificaron la so situación censal, ello ye, non a toles qu’emigraron, sinón a aquelles que yá s’empadronaron fora del nuesu país, lo que da una idega averada de la estrema gravedá, yá que la mayoría de los asturianos que se ven obligaos a emigrar suelen caltenese empadronaos n’Asturies cola esperanza de qu’el so destierru seya solo temporal.

Per otra parte toles previsiones confirmen la tendencia, denunciada dende va tiempu por Andecha Astur, a qu’esta situación s’agrave nos prósimos tiempos, lo que va provocar un xorrecimientu vexetativu entá más negativu y un auténticu colapsu en términos demográficos.

Dende Andecha Astur reiteramos el calter non natural d’esti procesu y la responsabilidá cosciente del Estáu español nel mesmu, darréu que coles sos polítiques de destruición del texíu económico asturianu, con una desindustrialización xabaz en denguna manera nin momentu compensada, y l’ausencia de midíes sociales efeutives, fuercen a que seyan miles los asturianos, sobromanera mocedá, los que se vean obligaos a dexar la so patria.

Asina mesmu, Andecha Astur quier denunciar nuevamente cómu les ayudes llegaes dende Europa y que superaron la rampiña en Madrid, nun fueron utilizaes pa la cacarexada "reindustrialización", sinón pa favorecer l’estáu de corrupción permanente esistente ente la clas político y sindical del nuesu país, cuya complicidá en tol procesu ye apolmonante.

FONTE: www.andecha.org

Conceyu Abiertu entamó una campaña de llimpieza del ríu Noreña

Dellos voluntarios participaron esti domingu nuna campaña de llimpieza del ríu Noreña entamada por Conceyu Abiertu por Noreña. L’oxetivu yera retirar basura del ríu nel so tramu más urbanu pa meyorar la imaxe “vergoñosa” que mantenía.

La campaña duró más de trés hores y nesi tiempu los voluntarios, entes los que taba’l conceyal de la formación nacionalista, Pablo Pérez, recoyeron una cantidá grande de bolses de plásticu y una bona riestra d’oxetos ayenos al ríu, como llates, botelles, material informáticu, paragües o recipientes de disolvente. En total, sacáronse alredor de 60 quilos de basura nel tramu que va dende La Chocolatera a l’Apeaderu.

Según señalen dende Conceyu Abiertu por Noreña, la iniciativa foi mui bien recibida polos vecinos que paseaben pola zona de Los Riegos, polo que yá tán mirando otra fecha pa continuar cola llimpieza del ríu Noreña n’otru tramu. Los nacionalistes apunten que’l so oxetivu con esta aición ye meyorar “ambientalmente esti ecosistema”, asina como la so imaxae, dao que la situación del ríu “yera vergoñosa”. Tamién el “concenciar de la necesidá de cuidar el nuesu ríu y la importancia de mantenelu llimpiu”. D’igual forma, la organización quier aprofitar estes actividaes pa “conocer de primer mano la situación del ríu Noreña y estudiar actuaciones y propuestes que foren necesaries pa la defensa del ríu y la so conservación”.

FONTE: Asturies.com