jueves, 6 de diciembre de 2012

Manifiestu nacional de Darréu nel Día de la Constitución Española.

¡Abaxu la Constitución Española de 1978! ¡Puxa la soberanía política y económica d'Asturies!

Un añu más, dende la organización de mocedá de la izquierda soberanista Darréu queremos pidir l'abolición de la Constitución Española de 1978 por...
ser esta:

• Antidemocrática. La redaición y el supuestu consensu d'esti cuerpu constitucional foi a puerta zarrada y ensín consultar al conxuntu la sociedá. Los partícipes fueron PSOE-UCD-AP-PCE y PDC. La mayoría de les persones qu'integraben estos partíos procedíen del franquismu y nel casu'l PCE nun supuso más qu'una traición y una forma de lliquidar esi partíu. La Constitución del 78 amás pon munchos pilancos a la participación popular y na práutica nun hai separtación de poderes, yá que'l control políticu controla al poder xudicial. Namás el 61% de los asturianos votaron nesi referendum, el 39% restante paez que nun esistieron.

• Nacionalista Española. La Constitución Española va a la escontra de cualesquier procesu democráticu d'autodetermín en dalgún de los pueblos que formen l'Estáu. Considera'l Reinu d'España como “patria común e indivisible” y amás da-y llexitimidá al exércitu español pa finar con un procesu democráticu de llibre determín pola fuercia militar. El Poder Central ye amás l'únicu espaciu de decisión a la hora de que les nacionalidaes o pueblos del Estáu quieran avanzar na so autonomía o soberanía, polo que nun hai autonomía real y los estatutos d'autonomía furrulen namás como instrumentos de la propia CE'78.

• Capitalista y monárquica. España ye según la C'78 un “Estáu Social y de Drechu”, pero na realidá hai una definición perambigüa y si facemos un analis rigurosu y críticu podemos ver como la Constitución llexitimiza y nun pon torgues a cualesquier abusu imperialista y neolliberal. Nun hai más que ver la situación d'anguañu. Amás afítase nel Estáu Español una monarquía corrupta y heredera directa del franquismu qu'enxamás decidimos ente toos. En plenu sieglu XXI el Reinu o'l Principáu son instituciones fondamente arcaiques.

Asina, dende Darréu creemos que con esta Constitución Asturies pierde. Atalantamos esti testu como un simple llaváu de cara de la reforma franquista que nun supuso nengún cambiu real. El Pueblu Trabayador Asturianu tien d'entender qu'esta Constitución de 1978 ye un instrumentu más del capitalismu y del nacionalismu español más autoritariu. Contra esti modelu constitucional dende la mocedá soberanista y revolucionario tenemos una propuesta clara: la soberanía política y económica real d'Asturies. Llamamos a la mocedá a construyir en cada barriu, pueblu o ciudá un contrapoder dende la base. Un contrapoder que seya'l motor de tresformación social y nacional qu'Asturies necesita pa salir de la situación na que vive secuestrada pola oligarquía española.

¡El constitucionalismu d'anguañu ye'l franquismu d'antañu! ¡Puxa Asturies llibre y socialista!